Ga naar inhoud

Temp Dirs


anoniem

Aanbevolen berichten

Op diverse plaatsen staat een directory "Temp", zoals o.a.: -c:\temp -C:\Windows\temp -in C:\Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\temp --deze laatste bevat ook een "Cookies", "Geschiedenis" en een "Temporary Internet Files", welke drie ook al in "C:\Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings" staan, dus 1 nivo hoger. Zeer verwarrend allemaal, want overal staat wel wat rotzooi (en soms heel wat). Mijn vragen zijn: -welke van de Cookies/geschiedenis/TempIntFiles directories kan ik zonder meer weggooien? -welke Temp directories kan ik zonder problemen weggooien, of in ieder geval leeg maken, waarbij ik wel de cookies voor het inloggen in de diverse fora wil behouden? Of staan die weer ergens anders? Marcel
Link naar reactie
Je kunt normaal gesproken geen van de directories verwijderen. XP heeft die nu eenmaal nodig. De cookies van de diverse fora staan gewoon tussen de andere cookies. Dus je kunt niet zeggen ik gooi die map leeg en dan verwijder ik die specifieke cookies niet. Je zou uit moeten zoeken welke cookies dat zijn en daar een kopie van maken. Kan je ze na het legen van de mappen met cookies die weer terug zetten.
Link naar reactie
Ik heb op de diverse fora verschillende antwoorden gehad, maar het lijkt er wel op, dat de Temp-Dir zonder problemen leeggemaakt kan worden (misschien krijg ik die problemen nog, maar op dit moment lijkt alles OK). Cookies is een ander verhaal: -\Doc&Set\gebruiker\Cookies helemaal leeggemaakt -\Tijdelijke Internet-bestanden helemaal leeggemaakt Resultaat was (uiteraard), dat ik op de diverse fora opnieuw moest inloggen. De Cookies van dit inloggen werden in zowel mijn Cookies-dir als in Tijd.Int.best. gezet. Dus welke is nou de goeie? Vervolgens de inhoud van Cookies ergens veiliggesteld en de directory zelf weer leeggemaakt. Op de fora moest ik weer opnieuw inloggen, dus de directory Cookies lijkt de plaats, waar de inlog-cookies bewaard worden. Vervolgens de veiliggestelde inhoud teruggezet naar dir. Cookies, na deze eerst weer volledig leeggemaakt te hebben. Helaas werkt dit niet, ik moest alsnog opnieuw inloggen op de fora. Dus veiligstellen inlogcookies, leegmaken dir. cookies en terugzetten werkt dus niet. De enige oplossing lijkt dus selectief cookies verwijderen, of eens in de zoveel tijd gewoon opnieuw inloggen. Ik heb dit alles niet meer geprobeerd met de cookies in Tijd.Int.Best., dus als iemand zich geroepen voelt. Ik begrijp namelijk nog steeds niet, waarom de cookies ook daar weggeschreven worden. Ze hebben daar wel een extra kolom "Verloopt op", wat weer de indruk geeft, dat dit dus de juiste inlog-cookies zijn. Wie het weet, mag het zeggen. Marcel
Link naar reactie
marcelj, De "Cookies" welke in de Cookies map staan zijn "de echte". Wegens de constructie van het geheel + de werking van de index files (Eentje in de Cookies map, eentje in de Internet cache), vind je (als alles goed is!) dezelfde Cookies terug in de Internet cache (Temp Internet Files / Tijdelijke Internet Best.). Het komt regelmatig voor dat alles keurig "geleegd" op de reguliere wijze, maar dat er toch nog Cookies achtergebleven zijn in de Cookies map. Maak alles maar eens "keurig netjes" leeg en kijk dan eens via Verkenner (Explorer) naar de inhoud van de Cookies map en.........: vraag vooral de eigenschappen van de map "Temp Internet Files" eens op!! Staan er nog steeds 10 tallen Mb's geregistreerd, dan is 't zaakje corrupt! Gebruik ook eens de "zoeken" mogelijkheid van deze forums; hier vind je onder Tijdelijke Internet Bestanden (of Temporary Internet Files) behoorlijk wat info.......!
Link naar reactie
Hi Lion, Bedankt voor je uitleg. Ik ben er inmiddels achter, gewoon door uitproberen, dat je de diverse Temp-files gewoon leeg kan maken (tot nu toe tenminste nog geen problemen na het leegmaken). En wat de Tijd.Int.Best directory betreft, die heb ik ook maar meteen helemaal leeg gemaakt en ik hoefde voor het forum niet opnieuw in te loggen. Dus dat bevestigd jouw antwoord "De "Cookies" welke in de Cookies map staan zijn "de echte"." Alleen blijf ik het wel gek vinden, dat na m'n actie "veiligstellen, map cookies helemaal leegmaken en de veiliggestelde cookies terugzetten"gisteren de cookies niet meer werkten en ik dus toch opnieuw moest inloggen. Nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg, Marcel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...