anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Delen Geplaatst: 24 juli 2005 Is het mogelijk om met een gemakkelijk programmaatje je pc te controleren op conflicterende programma's met SP2? De reden waarom ik dit wil weten is dat mijn laptop; Sony Vaio PCG-FR105 (modelnr. PCG-9H2M) Athlon XP2400 256 mb, nu met SP2 supertraag is geworden. Ik heb hem nu bijna 2 jaar en hij is altijd bijna net zo snel geweest als mijn P4-2,4 met 768. Nu heb ik na een verse installatie ook maar SP2 erop gezet maar man o man, wat is dat ding traag geworden. opstarten duurt circa 2 minuten voordat hij ophoudt met ratelen (was 20seconden) IE opstarten duurt ook 2 minuten, outlook 2003 heeft er 5 minuten voor nodig.. Hij is spyware vrij en buiten office 2003 staat er nog niets op. Op de site van sony kwam ik wel wat updates tegen voor wat specifieke sony software maar die heb ik niet geinstalleerd (de programmas). Iemand een idee of programma om conflicten te controleren? (xp home) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2005 Op de pagina van microsoft vind je een uitgebreide lijst van programma's die problemen kunnen geven met SP2. Het traag worden van je laptop kan ook te maken hebben met het nieuwe protocol in sp2, namelijk eerst de beveiliging starten en vervolgens pas doorstarten. Mocht dit allemaal niet baten dan kun je overwegen om sp2 eraf te laten. Het brengt natuurlijk wel een beveiligings risco met zich mee. Maar dat is altijd beter als bijna niet kunnen werken ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2005 kijk even met msconfig of er toch niet onnodige zaken opstarten. Als je eenmaal alles ingesteld hebt kun je nl gerust system tray zaken van audio/vdeo/etc weghakel. Vaak starten er ook zgn quick starts op... die eigenlijk het opstarten van dat specifieke programma had moeten versnellen, maar als alle programma's dat doen kan de pc juist traag worden, dus loop het lijstje maar een goed door. Soms is het heel onduidelijk wat het precies is, een verwijzing naar een bepaalde exe, zoek dan met Google even waar ie voor dient. Ok, vinkje weghalen. Bij twijffel kun je het proberen, maar zorg voor een herstelpunt. Sommige zijn nodig voor het opstarten en inloggen dus kijk wel uit... Aan het eind even herstarten en kijken of het geholpen heeft.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2005 De laatste tip heb ik al meerdere malen doorlopen. Ook ben ik aan het zoeken geweest naar services die uitgezet kunnen worden. Mijn volgende stap is een nieuw hardware profiel maken en ECHT alles uitknallen en stapje voor stapje weer aan. Ik zie hier wel tegenop want het is veel werk. Wat mij alleen heel erg bevreemd is dat mijn P4 geen last heeft en die laptop wel... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2005 soms staan er op een laptop wel extra hybernating functies aan die nodig zijn om het systeem snel uit zijn slaap te halen, maar die vertragen vaak het opstarten, kijk dat soort opties eens na. Het is toch niet zo dat er een hardware conflict is of een netwerk waar ie telkens naar zoekt, kan ook erg vertragen. Vast IP is mi veel sneller dan DHCP vaak. Kijk eens in de logboeken of je iets bijzonders ziet staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2005 Ik word er echt helemaal bedroefd van... het opstarten duurt uuuuren (nou ja 10 minuten maar toch) vandaag startte ik hem op bij iemand die geen accespoint heeft en hij startte vlot op. De Wifikaart zat niet in het PCMCIA slot. Norton I-security was ook erg snel geladen. Zodra ik de wifikaart erin stak vertraagde de hele pc, zelfs de muis stotterde terwijl hij naar een netwerk aan het zoeken was. Omdat hier geen accespoint is bleef hij maar zoeken dus eruit dat ding. Thuis gekomen weer hetzelfde liedje, traag starten, Norton IS duurt minuten voordat hij start en de muis stottert. Vanaf dat moment alles geprobeerd, SSID gecontroleerd, vast IP gegeven, via DHCP geprobeerd, WEP sleutel aan en uit gehad, subnetmasker gecontroleerd, nou ja alles zo'n beetje. Ook de Zero Wireless ..... uitgezet bij services (en weer aan), niets hielp. Nu heb ik het vermoeden dat mijn Trust Speedshare Pro Wireless PC-Card niet SP2 compatible is (of althans zijn meegeleverde Wlanmonitor-software niet. ) Begin nou ajb geen Anti Trust verhalen, dit werkte perfect met SP1. Ik kan alleen niets terugvinden op internet en de site van trust heeft geen updates. als ik zoek met google kom ik alleen maar op sites van kelko of kieskeurig terecht. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Bestaan er universele wlan programma's? graag hulp edit: voor alle duidelijkheid, het (draadloze) netwerk werkt overigens prima als de pc eenmaal gestart is...) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen