anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Delen Geplaatst: 24 juli 2005 De oplossing voor dit zal wel heel makkelijk zijn, maar van de pagina van microsoft werd ik ook niet veel wijzer ! Ik zou graag binnen mijn thuisnetwerk, en extern verbinding hebben met het bureaublad van mijn eigen pc. Nu zit hier een mooie optie voor in xp. Alleen als ik de pc-naam opgeef en verbinding wil maken doet hij niks tot aan een foutmelding. Op alle pc's in het netwerk staat xp home met de firewall aan. ( natuurlijk wel open voor extern-bureaublad ) Mijn pc heeft een wachtwoord en de overige pc niet ! Een goede vriend van mij heeft het een keer uitgelegd aan mij, maar dat is een jaar geleden en kan hem nu niet bereiken. Zou een van jullie me kunnen vertellen wat ik ovre het hoofd zie ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2005 1. je hebt win xp prof nodig voor extern bureaublad 2. port 3389 moet open staan in je firewall 3. in je firewall moet deze port geforward worden aan het interne adres van de pc die je wilt bereiken. Anders kan je deze niet aanroepen met je externe ip adres die voor de buitenwereld bekend is. 4. accountnaam met een password (maar dit heb je al). 5. dit moet aanstaan: [img:22d45a1ced]http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/_images_extern_bureaublad_/d1e0376d52fc406e.jpg[/img:22d45a1ced] 6. je bereikt je pc met het interne adres ipv de hostnaam dit werkt volgens mij alleen in domeinen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2005 Of je pakt [url=www.realvnc.com]RealVNC[/url] hoef je geen opties voor aan te passen of ander gedoe gewoon installeren en connecten via de interne IP's in je netwerk. Als je er van buitenaf in wil kunnen komen dan moet je in je router de port (standaard 5900) opengooien. Dan is het wel sterk aan te raden om er een wachtwoord op te gooien, anders kan je ineens ruzie blijken te hebben als je 's ochtends wakker wordt en 's nachts de pc aan hebt gelaten *ervaring bij klant die het makkelijker vond om neit telkens wachtwoord in te hoeven voeren* :wink: RealVNC is gratis. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2005 Toch heeft Extern Bureaublad grote voordelen tov VNC, zo worden (als je dat wilt) de schijven automatisch gemapt, net las printers, je gebruikt het authenticatiemechanisme van Windows, je kan heel goed tweaken welke grafische optie's je wel of niet wilt..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2005 Schijven/Printers-verhaal ...? Inlogsysteem: Maakt mij persoonlijk niets uit Grafische opties: Kan je bij VNC ook instellen, misschien niet zo uitgebreid maar het kan wel degelijk :wink: Maargoed deze vraag ging over Remote Desktop Connection gedoe dus let's stay OT Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2005 Ik ben op de hoogte van de werking van VNC, wordt namelijk ook gebruikt op een oud stagebedrijf van me. Dat extern bureaublad alleen maar is voorbehouden aan Xp pro wist ik niet. Dus bedankt voor de reacties ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2005 Probeer eens het IP te typen ipv de hostname ? Verder is de port forward alleen nodig bij een ROUTER, om je externe (Internet) IP te laten verwijzen naar je interne IP op die poort. De firewall hoeft alleen ingesteld te worden dat hij verbindingen over die poort toestaat. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen