Ga naar inhoud

nieuwe win xp op HD plaatsen!


Aanbevolen berichten

Heb een aldi laptop met win XP oem. Nu is daar een virus oid ingekomen en kan ik die niet wegkrijgen. Wil nu windows Xp ( met sp1 en sp2 en zo) verwijderen en Win XP Pro ( zonder nog sp1 en sp2 en zo) die ik ingepakt op een CD-rom heb staan erop zetten. Plaats ik de CD-rom in de laptop en start ik op dan geeft ie aan dat er een nieuwere versie van windows op de computer staat en dat een en ander dus niet door kan gaan. Hoe los ik dit op. Heb alleen een CD-rom drive en geen floppy. En waar kan ik aan evt. benodigde software komen. bedankt alvast Jan
Link naar reactie
Sommige virale software kun je wegkrijgen door schijfopruiming te doen. Probeer dat eerst eens. En laat je virusscanner daarna ff opnieuw scannen. Als het virus dan nog niet weg is. Dan kun je beste idd nieuwe Windows install doen. Maar maak eerst backups van je belangrijke bestanden. Doe dan de CD in je speler en start de computer opnieuw op. Laat de laptop van de CD booten doordat in te stellen in het BIOS. Bij het menuutje waar je de partities kan toevoegen en verwijderen, kun je beste alle partities weggooien. En dan nieuwe partities aanmaken.
Link naar reactie
Als je in je BIOS hebt ingesteld dat de CD/DVD drive als eerste opstart, start je Windows CD op de juiste manier op om een herinstallatie te doen. De WindowsCD opstarten vanuit Windows op HD werkt niet. Je hoort een oudere versie van Windows te kunnen installeren op een HD die een nieuwere versie bevat. Krijg je nu echt, met je CD drive als eerste opstartend de boodschap dat er niet geinstalleerd kan worden? Dan is er iets mis met de Windows CD. Je hebt het over een 'ingepakte' versie van je te installeren CD. Denk dat daar het probleem zit. Dan heb je wellicht niet de originele opstartroutines die nodig zijn om de standaardprocedure mogelijk te maken. Nogmaals: als je CD goed is, overschrijft de CD Windows de HD Windows!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...