anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Hoi iedereen, Wordt een beetje gek van een computer alhier. Probeer er Windows XP op te zetten maar dit lukt me alsmaar niet. Het betreft hier een 80 gb harde schijf. Wat ik gedaan heb is alle partities verwijderd met het commande killmbr. Daarna met fdisk twee partities aangemaakt van ieder 40 gb. Nu wil ik een partitie formateren met de windows 98 se opstart diskette en dat lukt niet. Als ik er een partitie van maak, geen problemen om te formateren, alleen is de schijf geen 80 gb maar 13 gb. Waar het restant is, is niet terug te vinden. Ik de harde schijf geplaatst in een andere computer en de partities aangemaakt met Partion Magic en via Partion Magic zitten formateren en alles werkt goed. Ik probeer nu dus Windows XP te installeren en na de eerste reboot geeft hij aan dat het besturingssysteem ontbreekt. Ik heb dit ook met Windows 2000 geprobeerd het zelfde probleem. Heb er een andere harde schijf in gezet en dan geeft hij dit ook weer na de eerste herstart. Heb de Bios al op default gezet, en nu zie ik het gewoon niet meer zitten, dit gaat mijn pet te boven. Weten jullie nou wat voor probleem dit kan zijn? Defect in moederbord, geheugen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 FAT32 gaat niet verder dan 32 GB, dus vandaar het niet werkt. Hoe groot heb je de partities gemaakt met Partition Magic? En hoeveel partities? En welke indelingen, FAT, FAT32 of NTFS? Kun je ff een schema maken daarvan? En laat ons ook ff weten wat voor computer het hier omgaat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Hoi roy_startpag, Wat betreft je opmerking over Fat32 had ik inderdaad niet aangedacht. Dus dat verklaart het al waarom het op die manier niet lukt. Wat betreft Partion Magic het volgende: Heb er twee partities mee gemaakt ieder 40 gb en ze geformateerd als NTSF zo is de situatie nu. Heb ook een keertje geformateerd op Fat32 met Partion Magic. Het betreft de volgende computer: Processorsnelheid durf ik niet te zeggen (computer is niet van mij) Moederbord Mercury KVM266PM-U 512 MB PC3200 U ELPIDA GEHEUGEN Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Installeren lukt nog steeds niet? Heb je de NTFS partitie gekozen voor Windows XP? Of kom je helemaal niet in de setup? Waar precies gaat het mis? Heb je in het BIOS de 1e bootdevice wel op CDROM staan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Hoi roy_startpag, Het installeren lukt inderdaad nog steeds niet. Wordt echt gek van deze computer. Heb ook al ander geheugen in gedaan, en dat hielp dus ook niet. In Partion Magic heb ik twee partities aangemaakt van ieder bijna 40 gb, deze partities daarna geformateerd in Partion Magic op NTSF. Ik vermoed wel waar het probleem zit, maar kan het niet oplossen. Als ik Windows wil gaan installeren en ik moet een partitie opgeven dan zie ik de twee partities die ik heb aangemaakt en daarnaast zie ik ook nog eens twee partities staan Partitie 1 (niet gepartioneerde ruimte) 8 mb Partitie 2 (ntsf 39088 mb (38565 vrij) Partitie 3 (ntsf 39064 mb (39064 vrij) Partitie 4 (niet gepartioneerde ruimte) 7 mb Die van 8 en 7 mb zie ik dus niet in Partion Magic Dan maak ik de keuze om op partitie 2 te gaan installeren en dan laat ik hem formateren (langzame methode), vervolgens gaat hij de bestanden installeren en dan moet hij opnieuw opstarten. Vervolgens krijg je te zien Druk op een toest als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten. Als je nu niets doet gaat hij normaal verder met installeren, maar ik krijg nu een minuut later de mededeling Fout tijdens laden van besturingssysteem. In de bios staat inderdaad aangegeven dat hij vanaf cd-rom moet opstarten. Als ik de computer aanzet met die cd-rom start hij ook uitstekend op vanaf cd-rom en begint hij te installeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 [quote:5b97d61b41="hulpdienst"] Partitie 1 (niet gepartioneerde ruimte) 8 mb Partitie 2 (ntsf 39088 mb (38565 vrij) Partitie 3 (ntsf 39064 mb (39064 vrij) Partitie 4 (niet gepartioneerde ruimte) 7 mb [/quote:5b97d61b41] Je hebt niet vermeld of dit Primaire of Logische partities zijn. Het niet aanmaken van een Primaire partitie, zou de aanwezigheid van die Partitie 1 (niet gepartioneerde ruimte) 8 mb, kunnen verklaren. Ofschoon Windows XP wel op een Logische partitie geïnstalleerd kan worden, is een Primaire partitie vereist. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Hallo Jolo, Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken hoe het zit met primaire partitie. Laat het zo wel eventjes weten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Als ik Partion Magic start krijg ik trouwens wel iedere keer een foutmelding omtrent de harde schijf en wel de volgende (zie afbeelding): http://www.filedump.nl/getmedia.php?img=partionmagic.JPG Als ik deze foutmelding repareer geeft hij aan: The partition table error was succesfully fixed ! De eerste grote partitie is primary en de tweede grote partite is logical, dus dit is volgens mij ook goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Hoi iedereen, Ik heb nu weer eventjes alle partities verwijderd met partion magic en weer twee partities aangemaakt en nu zie ik tot mijn stomme verbazing automatisch een derde partitie verschijnen van 7,8 mb. Ik heb alle drie de parties nu geformarteerd De partitie van 7,8 mb is ook een primary party die ik niet kan converten naar logical. De eerste partitie heb ik nu geconvert naar primary. Ga het nu zo opnieuw proberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Controleer ook nog even of de Primare partitie waarop je Windows XP op wilt installeren, wel actief is. En verder zou je de info kunnen lezen op deze site over, [url=http://www.sjoerd-visser.demon.nl/multiboot/partitie.html]partities en partitioneren.[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Hoi iedereen, Allemaal hartelijk dank voor jullie moeite. Probleem is opgelost ! Ben blij dat het eindelijk weer werkt. Kennelijk zijn de default waarde in de bios niet juist ! Ik heb een aantal dingen in de Bios veranderd en nou doet hij het weer. Daarnaast stond de primary partitie niet op activ, heb ik ook gelijk eventjes veranderd, maar volgens mij lag de fout in de bios, maar dat weet ik dus niet zeker. Verder heb ik er nu een partitie van gemaakt in plaats van twee en de kleine partitie van 7 mb heb ik niet geformateerd en gepartioneerd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen