Ga naar inhoud

Verdwenen Internet-Opties

Aanbevolen berichten

Of misschien heb je hier iets aan: In de registrykey "HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Intemet Explorer\Control Panel" kun je talrijke instelopties van de Internet Explorer blokkeren. De volgende DWORD-waardes zijn mogelijk ('1' activeert de blokkering, '0' heft de blokkereing op): Advanced Geen veranderingen op het tabblad 'Geavanceerd' AdvancedTab Tabblad 'Geavanceerd' wordt niet weergegeven Certificates Geen veranderingen op tabblad 'Inhoud' ContentTab Tabblad 'Inhoud' wordt niet weergegeven Cache Geen veranderingen onder 'Tijdelijke Internetbestanden' History Geen veranderingen onder 'Geschiedenis' ConnectionsTab Tabblad 'Verbindingen' wordt niet weergegeven ProgramsTab Tabblad 'Programma's' wordt niet weergegeven GeneralTab Tabblad 'Algemeen' wordt niet weergegeven SecurityTab Tabblad 'Beveiliging' wordt niet weergegeven Fonts Geen veranderingen onder 'Lettertypen' Colors Geen veranderingen onder 'Kleuren Kleuren' Links Geen veranderingen onder 'Kleuren - Koppelingen' Veranderingen aan de registry worden pas effectief nadat de Internet Explorer opnieuw is gestart. Gr, Jim
Link naar reactie
[quote:7cf5d77686="Jim van Zweeden"]Of misschien heb je hier iets aan: In de registrykey "HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Intemet Explorer\Control Panel" kun je talrijke instelopties van de Internet Explorer blokkeren. De volgende DWORD-waardes zijn mogelijk ('1' activeert de blokkering, '0' heft de blokkereing op): Advanced Geen veranderingen op het tabblad 'Geavanceerd' AdvancedTab Tabblad 'Geavanceerd' wordt niet weergegeven Certificates Geen veranderingen op tabblad 'Inhoud' ContentTab Tabblad 'Inhoud' wordt niet weergegeven Cache Geen veranderingen onder 'Tijdelijke Internetbestanden' History Geen veranderingen onder 'Geschiedenis' ConnectionsTab Tabblad 'Verbindingen' wordt niet weergegeven ProgramsTab Tabblad 'Programma's' wordt niet weergegeven GeneralTab Tabblad 'Algemeen' wordt niet weergegeven SecurityTab Tabblad 'Beveiliging' wordt niet weergegeven Fonts Geen veranderingen onder 'Lettertypen' Colors Geen veranderingen onder 'Kleuren Kleuren' Links Geen veranderingen onder 'Kleuren - Koppelingen' Veranderingen aan de registry worden pas effectief nadat de Internet Explorer opnieuw is gestart. Gr, Jim[/quote:7cf5d77686] Bovengenoemde sleutels komen bij mij in het geheel niet in het register voor (ook niet bij de accounts die wel de tabbladen zichtbaar krijgen). Ik heb zelf het probleem (via een omweg) al opgelost via gpedit.
Link naar reactie
Mooi dat het opgelost is, daar ging het uiteindelijk toch om. Maar nog even over dat niet voorkomen van die sleutels in het register: Als ze niet aanwezig zijn dan worden ook geen opties geblokkeerd (dus gelijk aan de mogelijke waarde "0"). En bij jouw heeft de oorzaak van het niet weergeven van sommige tabbladen dus blijkbaar een andere oorzaak gehad. Eigenlijk ben ik wel benieuw naar die oorzaak dus een kleine uitleg zou fijn zijn! Gr. Jim
Link naar reactie
[quote:142c418a29="Jim van Zweeden"]Mooi dat het opgelost is, daar ging het uiteindelijk toch om. Maar nog even over dat niet voorkomen van die sleutels in het register: Als ze niet aanwezig zijn dan worden ook geen opties geblokkeerd (dus gelijk aan de mogelijke waarde "0"). En bij jouw heeft de oorzaak van het niet weergeven van sommige tabbladen dus blijkbaar een andere oorzaak gehad. Eigenlijk ben ik wel benieuw naar die oorzaak dus een kleine uitleg zou fijn zijn! Gr. Jim[/quote:142c418a29] Ik wou dat ik de oorzaak wist, bij mij account alleen de tabbladen verdwenen. Met gpedit heb ik onder "Gebruikersconfiguratie" ==> "Beheersjablomen" ==> "Windowsonderdelen" ==> "Internet Explorer"==> "nderdeel internet opties van het configuratiescherm" de items "Tabblad algemeen uitschakelen" en "Tabblad beveiliging uitschakelen" op uitgeschakeld gezet. Ik weet dat het opzich niet de juiste oplossing is, maar het werkt voor mij.
Link naar reactie
Bedankt voor de snelle reaktie. Mijn nieuwsgierigheid is bevredigd, als daar de genoemde items in- dan wel uitgeschakeld staan lijkt het ook logisch dat ze niet weergegeven worden, dat is natuurlijk ook de bedoeling. Blijft natuurlijk de vraag hoe en door wie of wat die instellingen dan gewijzigd zijn. Toch malware misschien? Windows beweert overigens bij "Gebruikersconfiguratie/Beheersjablonen" bij "Beschrijving" het volgende: "Het knooppunt voor groepsbeleidbeheersjablonen bevat alle beleidsinformatie [b:cbcdfeae5e]op basis van het register[/b:cbcdfeae5e]." Dat jij de gezochte sleutels in het register niet gevonden hebt komt dan waarschijnlijk omdat je toen ingelogd was onder een ander account als dat waar het probleem zich voordeed. Je krijgt namelijk met regedit niet het hele register te zien met alle specifieke instellingen voor alle accounts maar alleen die delen die bij de start worden geladen, en dat is dan weer afhankelijk van welk account er gekozen is. Maar, nogmaals, het belangrijkste is natuurlijk dat het probleem verholpen is. Gr, Jim
Link naar reactie
[quote:b5460254ef="Jim van Zweeden"]Bedankt voor de snelle reaktie. Mijn nieuwsgierigheid is bevredigd, als daar de genoemde items in- dan wel uitgeschakeld staan lijkt het ook logisch dat ze niet weergegeven worden, dat is natuurlijk ook de bedoeling. Blijft natuurlijk de vraag hoe en door wie of wat die instellingen dan gewijzigd zijn. Toch malware misschien? Windows beweert overigens bij "Gebruikersconfiguratie/Beheersjablonen" bij "Beschrijving" het volgende: "Het knooppunt voor groepsbeleidbeheersjablonen bevat alle beleidsinformatie [b:b5460254ef]op basis van het register[/b:b5460254ef]." Dat jij de gezochte sleutels in het register niet gevonden hebt komt dan waarschijnlijk omdat je toen ingelogd was onder een ander account als dat waar het probleem zich voordeed. Je krijgt namelijk met regedit niet het hele register te zien met alle specifieke instellingen voor alle accounts maar alleen die delen die bij de start worden geladen, en dat is dan weer afhankelijk van welk account er gekozen is. Maar, nogmaals, het belangrijkste is natuurlijk dat het probleem verholpen is. Gr, Jim[/quote:b5460254ef] Jim, Ik was ingelogd onder mij "eigen" probleemaccount. Ik heb ook bij de andere accounts gekeken (die geen problemen hadden) en hier ontbreken de sleutels ook. Mailware, misschien hoewel Ad-Ware en Spy Sweeper op de achtergrond sraaien (en NAV). Freddy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...