anoniem Geplaatst: 16 juli 2005 Delen Geplaatst: 16 juli 2005 Hallo, ben nieuw hier en zit met n groot probleem! Laatst liep mn computer vast en moest ik hem helaas met een harde reset opnieuw opstarten. Nu is het probleem dat windows één van mn twee harde schijven niet meer ziet. Apparaatbeheer ziet hem wel gewoon en zegt dat ie correct functioneert, ik heb aida32 geinstalleerd en die ziet m ook gewoon, geen problemen. Deze schijf duidde ik altijd aan met "F:", en dat kan dus niet meer??!! Als ik op "Deze Computer" klik, staat "F:" niet meer in mn lijstje met hardeschijf partities. Ik heb al flink wat gegoogled en op microsoft.nl gekeken, maar ik kom er niet uit...:( Kan iemand me ALSJEBLIEFT helpen, er staat hele belangrijke data op deze harde schijf! Alvast bedankt! Don Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2005 Ik denk dat de partitietabel beschadigd is. Dat kun je oplossen door opnieuw te partitioneren of misschien met de commando's fixboot of fixmbr. Maar ik verplaats je even naar een geschikter subforum. ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2005 niet onbelangrijk: hebben we het nu over een tweede harde schijf of over een verdwenen partitie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2005 [quote:dbb02e625a="derkdejong"]niet onbelangrijk: hebben we het nu over een tweede harde schijf of over een verdwenen partitie?[/quote:dbb02e625a]Een verdwenen partitie op de 2e hdd :wink: Staat er nog belangrijke data op die schijf? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2005 Het gaat om een tweede harde schijf, die was in zijn geheel 1 partitie. De eerste harde shijf is verdeeld in 3 partities, geen problemen mee verder. En ja, er staat heel belangrijke data op. Als ik de schijf opnieuw partitioneer, raak ik dan mn data kwijt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2005 ja, zei de ts, er staat nog belangrijke data op.... :wink: en ik lees niet dat het om een partitie op de tweede had gaat. misschien toch even de reactie van de ts afwachten... :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2005 [quote:ef1b81a0b9="derkdejong"]ja, zei de ts, er staat nog belangrijke data op.... :wink: en ik lees niet dat het om een partitie op de tweede had gaat. misschien toch even de reactie van de ts afwachten... :D[/quote:ef1b81a0b9] ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2005 De commando's fixboot en fixmbr kan ik niet uitvoeren... Ik heb de demo van Partition Magic gedownload. Dit programma ziet ook gewoon de hele harde schijf maar ook dit programma geeft geen stationsaanduiding. Ben inmiddels door de help van Partition Magic gespit en weinig wijzer geworden. Ik begrijp dat ik de harde schijf opnieuw een partitie kan geven (en dus een schijfaanduiding) maar ik ben bang dat ik dan al mijn data op die harde schijf verlies. Kan IEMAND me helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2005 Partitioneren is pas de laatste stap. Jij kunt het beste eerst kijken naar recovery software. Belangrijk is wel dat je voldoende ruimte vrij hebt op een andere schijf. Een paar bekende: http://www.runtime.org/gdb.htm http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm http://www.ontrack.com/ Ga er overigens maar vanuit dat er een gerede kans is, dat je niets kunt herstellen. Goede reden om vanaf nu maar WEL backups te maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Ok Gerben bedankt! Met GetDataBack (met n crackje) heb ik mn data terug kunnen halen, pfew! Nogmaals bedankt! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen