anoniem Geplaatst: 15 juli 2005 Delen Geplaatst: 15 juli 2005 Ik ga binnenkort een packard beel pc formatteren, maar k heb er nu nog geen info over. Waar moet ik voor de format op letten? Ik bedacht zelf al: Welke windows staat erop? Ik wou Fdisk even downloaden en op een disk zetten en een 98 opstartdiskette maken. Verder m,oet ik voor de format letten op het feit of de drivers aanwezig zijn. Anders zou ik die eerst moeten zoeken. Verder nog suggesties? Edit: hoe kom ik aan FDisk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2005 www.bootdisk.com Met de zoekfunctie van het forum vind je genoeg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2005 [quote:747f8a723e="tinus89"] Ik ga binnenkort een packard beel pc formatteren, maar k heb er nu nog geen info over. Waar moet ik voor de format op letten? [/quote:747f8a723e] Welk bestanden systeem erop staat. Als het NTFS is, heb je waarschijnlijk niet veel aan een Windows 98 opstart diskette. Verder neem ik aan dat je van je data al een back-up hebt gemaakt. [quote:747f8a723e="tinus89"]Verder m,oet ik voor de format letten op het feit of de drivers aanwezig zijn. [/quote:747f8a723e] De drivers zouden bij Packard Bell gedownload kunnen worden http://support.packardbell-europe.com/support/download/drv.asp?c=ap Welk model van Packard Bell heb je? Staat deze hierbij? http://support.packardbell-europe.com/support/pri/pri.asp?c=ap [quote:747f8a723e="tinus89"] Welke windows staat erop? [/quote:747f8a723e] Als die Packard Bell niet al te oud is, zal er wel Windows XP opstaan, neem ik aan. Heb je de herstel cd nog? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2005 Het is niet mijn eigen pc....... Ik weet niet wat voor type het is, en k weet niet of ik de drivers kan vinden...of kan ik daar gewoon van op aan? Een backup is niet nodig, en ik weet niet wat voor besturingssysteem er op staat, maar de eigenaar kennende ga ik uit van 98. Dus FAT32. Fdisk heb ik al gevonden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Je hebt ook nog kans dat de XP-CD op een verborgen partitie staat op de HDD en dat er via het normale menu een XP-CD of DVD mee te maken is, waarna je de HDD probleemloos kunt formatteren en vanaf die herstels-schijf kunt werken. Je kunt die schijf mmestal ook maar één keer maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2005 Bij oudere PB's lukt het alleen met de bijgeleverde recovery cd's/diskettes. Dus check dat ff. Als het niet nodig blijkt te zijn gebruik dan gewoon een normale Windows CD. Bij een snellere computer zou ik er XP opzetten. Daarbij kun je als richtlijn aanhouden 500 MHz CPU met 256 MB (soms draait het ook gewoon goed met 192 MB). Als de computer trager is dan zou ik idd een oudere versie van Windows aanhouden. Verder is het belangrijk om ff te controleren of idd alle drivers nog op internet staan voor het betreffende besturingsysteem. En natuurlijk het maken van backups van documenten etc. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen