Ga naar inhoud

windows XP Pro start niet meer op


Aanbevolen berichten

Mijn computer (win XP pro sp2, engels) start niet meer op Ik krijg de melding NTLDR is missing press any key to restart Disk boot failure, insert system disk and press enter boot from ATAPI CDROM Ik heb mijn XP schijf in de cdrom gestopt maar ook dat werkt niet om vanaf op te starten (had ik wel in bios gezet) wie kan mij helpen???
Link naar reactie
ik heb op tweekers een oplossing gelezen: start op met een w9x floppy en tik in fdisk c:/mbr en tik in sys c: en het probleem zou opgelost moeten zijn!! ik heb nu met een w98 floppy met cdrom ondersteuning opgestart en nu werkt ie onder DOS ik vraag mij af wat die commandos doen als ik die intik, want ik wil nog geen volldige format op mijn c schijf; ik hoop dat te voorkomen ten einde raad had ik wel de commandos ingetikt, maar dos geeft dan een foutmelding wie kan mij helpen??
Link naar reactie
ik heb nu ook een XP opstart disk gemaakt en daarmee opgestart en dan krijg ik 2 keuze mogelijkheden: opstarten windows xp pro recovery console Ik heb beide geprobeerd en in beide gevallen krijg ik de melding windows could not start because the following file is missing or corrupt <window root> \system32\hall.dll please reinstall a copy of the above file Ik heb ook vanuit de door jou genoemde site het progrmaa fixntldr.zip gedownload en deze files vanaf floppy opgestart en krijg exact dezelfe hall.dll foutmelding ik heb ook de fdisk en sys commando's opnieuw ingetikt ivm de foutmeldingen bij fdisk is de foutmelding: parameter format not correct - c: ik heb de sys c: ingetikt en toen werden files overgezet als ik nu de computer opstart start deze op met W98 vanaf de Harde schijf en sta ik in de c prompt. als ik op de c schijf kijk, zie ik niet veel bijzonders (meer??) wel staat de programmas dir er nog, maar in de root zie ik geen windows dir meer (wel in de programmas dir) betekent dat dat ik windows helemaal kwijt ben?? wat kan ik verder doen?
Link naar reactie
Je probeert een aantal DOS commando's los te laten op een NTFS schijf. En helaas kan DOS niet met NTFS overweg, dus formatteren kan helemaal niet, en data op de schijf benaderen ook niet. Wat je zou moeten doen is die PC zover krijgen dat hij kan opstarten vanaf WinXP CDROM en vervolgens installeren [i:cfbce29d0c]zonder[/i:cfbce29d0c] te formatteren. Hij zou dan Windows er op moeten zetten maar de bestaande data laten staan. Wat er op staat blijft er dan op staan en kun je dan in elk geval nog redden. Wat je ook kunt proberen is de schijf in een andere PC hangen om te kijken wat je nog kunt vinden en dat op DVD branden.
Link naar reactie
omdat niets meer lukte heb ik maar ten einde raad een andere windows xp erop gezet. om de een of andere reden lukte het ineens ik heb inderdaad zonder te formateren dat gedaan tot mjn schrik bleek de backup die ik al jaren maak niet te werken (weer wat geleerd en in het vervolg een restore testen) maar tot mijn stomme verbazing (pffff) had ik al mijn data nog ik ben nu nog wel bezig allerlei programmas opnieuw te installeren bedankt voor al jullie reacties
Link naar reactie
Toen ik laatst opnieuw xp installeerde zonder een format toe te passen bleek ik uiteindelijk ook 2 OS te hebben draaien op het beestje. Als ik tijdens de opstart op f8 drukte dan kon ik kiezen welke OS ik wou gebruiken... beide winxp home edition, dus ik had er niet echt veel aan. Uiteindelijk heb ik alles opnieuw moeten installeren nadat mijn pc voor de 1000ste keer boot problemen vertoonde, ditmaal was ik genoodzaakt om een harde format te doen op de c schijf. Momenteel draait alles weer lekker...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...