anoniem Geplaatst: 9 juli 2005 Delen Geplaatst: 9 juli 2005 Gepost door: debbie28 op 09-07-05 17:59 goedemiddag ik heb mijn pc geformatteerd en nu heb ik een probleem met mijn geluid ik download altijd mijn drivers van het internet want ik heb nu xp er op maar nu krijg ik in beeld dat het programma niet goed is voor systeem 32 en voor windows ms-dos ik kan fortemedia en sis 7018 ook niet op mijn pc zetten want er staat sluiten of negeren en als ik op negeren druk dat slaat hij ook weg ik ben bij driverguide en open drivers geweest maar daar werken ze geen van allen kan iemand mij misschien hiermee helpen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2005 Werken de standaard WinXP drivers niet gewoon? Anders die gebruiken. Welke geluidskaart gebruik je? Je post is erg lastig te lezen, zou je in het vervolg a.u.b. leestekens willen gebruiken? Dat maakt de post een stuk duidelijker en je wordt een stuk sneller (en beter) geholpen :D ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2005 Denk dat je eerst maar even moet uitzoeken welke kaart je nu precies hebt. Een fortemedia is iets anders dan een sis7018. Fortemedia maakt dacht ik zelf geen kaarten, maar alleen de chips. Als het een sis is, heb je hier de drivers: http://www.softwarepatch.com/utilities/sis7018.html Onbekende hardware kun je uitzoeken met: http://www.halfdone.com/Development/UnknownDevices/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2005 nu heb ik het weer in beeld. c:/docume~1/mijnd`~1/mijnvi~1/dos/sndinit.exe, c:windows/systeem32/autoexe.nt.. het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS-en microsoft windows-toepassingen. kies sluiten om de toepassing af te sluiten. als ik op negeren druk dat slaat het ook weg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2005 Of misschien heb je hier wat aan: [url]http://www.sis.com/download/[/url] en dan "Audio Driver/SIS7018/Windows XP". en vervolgens "Go". Die driver is weer wat nieuwer dan die van SoftwarePatch.com Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2005 Ik heb uw link ook geprobeerd, maar ik krijg weer het zelfde in beeld Ik heb ook in mijn pc kast gekeken daar zit onderin een kaart waar op staat pci 6 channelcard er zit wel een stekkertje van mijn boxen in Maar verder kon ik niets meer op de kaart zien staan Misschien dat dat iets help Ik ben niet z`n held om de kaart er uit te halen want daar heb ik geen verstand van Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2005 Ik heb nog eens gekeken maar ik begrijp even een paar dingen niet. Als ik dat bestand [i:8b1db2c75d]7018_119.zip[/i:8b1db2c75d] download en uitpak dan komt er een submap [i:8b1db2c75d]7018_119[/i:8b1db2c75d] tevoorschijn en daarin zit dan o.a. een bestand [i:8b1db2c75d]SETUP.EXE[/i:8b1db2c75d]. En als ik dat start dan krijg ik gewoon een grafisch installatieprogramma voor m'n neus. Ik heb de installatie daar uiteraard afgebroken (ik heb geen SIS-geluidskaart) maar dat door jouw genoemde [i:8b1db2c75d]sndinit.exe[/i:8b1db2c75d] kom ik helemaal nergens tegen. Er zit in die zelfde map [i:8b1db2c75d]7018_119[/i:8b1db2c75d] ook nog een bestand [i:8b1db2c75d]readme.txt[/i:8b1db2c75d] waar in beschreven staat hoe de installatie uitgevoerd moet worden. Dus eerlijk gezegd begrijp ik jouw probleem helemaal niet maar mogelijk zie ik gewoon iets over het hoofd. Misschien kun je eens vermelden wat je nu precies doet, wat er vervolgens gebeurt en waar in het installatieproces het dan fout gaat. En verder ben ik benieuwd of onze mede-forummers hier mogelijk nog nuttige dingen over weten te melden. Gr. Jim Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen