Ga naar inhoud

Windows XP installeren lukt niet


Aanbevolen berichten

Ik heb een computer in elkaar gezet met een AMD 64 3000+ processor, een Gigabyte K8N F-9 moederbord, 2 x 512 DDR pc 400 geheugen en een Maxtor IDE harde schijf van 160 Gb. Ik heb windows XP geinstaleerd. Dat ging met veel moeite; ik kreeg herhaaldelijk een foutmelding, waarna de installatie werd afgebroken. Maar goed, Windows staat er nu op. Nu doet zich iets merkwaardigs voor. Ik heb twee lokale stations: - C:, bestandssysteem fat32, groot 144 Gb - D:, bestandssysteem NFTS, groot 152 Gb Hoe kan dat, mijn harde schijf is 160 Gb groot? Verder lijkt het er op dat ik een dual bootsysteem heb, na de start kan ik kiezen tussen een start met 'Microsoft Windows XP Home Edition' en 'Microsoft Windows'. Als ik de eerste kies, dan start de computer netjes op. Bij de tweede niet, ik kom dat bij de prompt C:\>. Ik wil graag van dat overbodige extra scherm af. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Link naar reactie
Ik zou gewoon even opnieuw beginnen. Boot van de XP CD en verwijder alle partities. Maak een nieuwe partitie aan en installatie Windows daarop. De "dualboot" kun je ook verwijderen: Start > Instellingen > Configuratiescherm > Systeem > Tabblad Geavanceerd > Onder Opstart- en herstelinstellingen kies je instellingen > Haal het vinkje weg voor 'Lijst met ....'
Link naar reactie
Ik heb het advies opgevolgd om gewoon opnieuw te beginnen. Vanaf de XP-cd gestart, de partities C: en D: verwijderd en een nieuwe partitie (met bestandsysteem NFTS) aangemaakt. Ik gaf al aan dat de eerdere XP-installatie met veel moeite was gelukt. Ik loop nu weer tegen allerlei foutmeldingen aan ('kan bestand zus of zo niet kopiëren'). Het lukt mij dus niet om XP te instaleren. Ik heb geen idee waaraan dat ligt. :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...