Ga naar inhoud

Video is veel te licht, verantwoordelijke codec onvindbaar.


Aanbevolen berichten

Dagdag mensen, Ik heb een pc staan, net alles vers geinstalleerd, codecs, software enzovoort. Afijn, leuk en aardig, maar open ik een filmpie, doet die het niet, d.w.z., hij is erg licht (ik wil wel screenen maar geen powerdvd en dunno hoe het anders zou kunnen), en blokkerig. Nu zou je zeggen, deinstalleer alle codecs (of als je weet welke codec verantwoordelijk is dan kan je gewoon alleen die eraf donderen), maar het probleem is dat deze codec niet meer terug te vinden, en [b:dd0676ef35]natuurlijk[/b:dd0676ef35] weet ik de naam niet meer :x, enige dat ik nog weet is dat het een v0.2 of v0.9 versie project'je op SourceForge was, maargoed, daar kom je nergens mee. Mijn vraag is dus: Hoe verwijder ik alle codecs van de pc? Ik heb al geprobeerd om gewoon andere codecs 'eroverheen' te installeren maar dat mocht niet baten (beeld blijft hetzelfde). Heb elecard, dds, bs player, divx, xvid, en nog veel meer zooi geprobeerd maar het beeld blijft licht. Ik dacht aanvankelijk dat het misschien aan de video files lag, maar na 20 files te hebben geprobeerd weet ik wel zeker dat het niet zo is .. Mvg, - Lodyx
Link naar reactie
Het beeld is ook enigzins verkleurd (niet alleen wit, maar het is zeg maar een vage mix van een zwartwit/witwit film, en de plekken die normaal donker zijn, zijn nu oranje/groen en wat normaal blauw is is nu lichtblau, enige codecs die ik op mijn pc vind nu, zijn [url=http://members.home.nl/bosmam/Screenshot_14.jpg]deze[/url], als u mij even vertelt hoe ik het kan vastleggen in een screenshot :)?
Link naar reactie
Met het programma GSPOT klik je de avi aan, deze vind dan welke codec wordt gebruikt. Met codec sniper van tsunami kan de gewraakte codec deleten. Ook kan je het volgende gebruiken: Hier de volgende tekst in "herininstalleer windows codec.bat" (tekstbestand zetten) : regsvr32.exe /s quartz.dll regsvr32.exe /s wmpasf.dll regsvr32.exe /s acelpdec.ax regsvr32.exe /s qcap.dll regsvr32.exe /s psisrndr.ax regsvr32.exe /s qdv.dll regsvr32.exe /s qdvd.dll regsvr32.exe /s g711codc.ax regsvr32.exe /s iac25_32.ax regsvr32.exe /s ir50_32.dll regsvr32.exe /s ivfsrc.ax regsvr32.exe /s msscds32.ax regsvr32.exe /s l3codecx.ax regsvr32.exe /s mpg2splt.ax regsvr32.exe /s mpeg2data.ax regsvr32.exe /s sbe.dll regsvr32.exe /s qedit.dll regsvr32.exe /s wmmfilt.dll regsvr32.exe /s vbisurf.ax regsvr32.exe /s wiasf.ax regsvr32.exe /s msadds.ax regsvr32.exe /s wmv8ds32.ax regsvr32.exe /s wmvds32.ax regsvr32.exe /s qasf.dll regsvr32.exe /s wstdecod.dll
Link naar reactie
[quote:d8d08bb779="Lodyx"]Het beeld is ook enigzins verkleurd (niet alleen wit, maar het is zeg maar een vage mix van een zwartwit/witwit film, en de plekken die normaal donker zijn, zijn nu oranje/groen en wat normaal blauw is is nu lichtblau, enige codecs die ik op mijn pc vind nu, zijn [url=http://members.home.nl/bosmam/Screenshot_14.jpg]deze[/url], als u mij even vertelt hoe ik het kan vastleggen in een screenshot :)?[/quote:d8d08bb779] crtl + print screen + v en dan plakken in paint
Link naar reactie
Ga is in Windows Media Player dit doen: [b:4f643c925f]Beeld -> Verbeteringen -> Video-instellingen[/b:4f643c925f] Er komt dan een vak onder de film met Tint/Verzadiging/Helderheid/Contrast. Ook is er een knop 'Opnieuw instellen'. Klik daar eens op. Is het dan opgelost? [img:4f643c925f]http://img18.imageshack.us/img18/3854/wmp0ey.jpg[/img:4f643c925f]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...