Ga naar inhoud

SP2 forceert XP te crashen...

Aanbevolen berichten

smijt je office eraf, installeer SP2 . Geen crashes meer, installer office. terug crashes , ligt dus aan office. geen crashes meer : probleem opgelost, sp2 is eigenlijk best om te installeren als er zo weinig mogelijk op je pc zit, zeker dingetjes zoals office kunnen nogal eens lastig doen
Link naar reactie
Nee, het crashen staat voor het herstarten van het systeem nadat het al 'lang' in de lucht is. Het probleem zal wel het 'malware' zijn. Ik heb al mijn 'host-file' verschoond en het 'read only' geactiveerd. Mijn browser scheen 'gekidnapped' te zijn. Ik heb telkens de nijging om aan voorstellen/verzoeken toe te geven om maar af te zijn van al het gezeur terwijl je op zo'n moment met iets anders aan de slag bent. Ook ben ik vaak 'bevreesd' om mijzelf iets 'leuks' te ontzeggen. :roll:
Link naar reactie
[quote:b5feed7ee5="diquydiq"]Spybot-S&D meldt:'This application has been changed since it was created. Since Spybot-S&D does not change itself, we recommend you check your system for malware and viruses instantly!' Wat is malware en waarmee kan het worden opgespoord en geneutraliseerd?[/quote:b5feed7ee5]Dit soort meldingen zijn vaak ongelooflijk verwarrend. Vaak is er helemaal niks aan de hand. Soms en misschien ook wel vaak, helaas, dan moet je er wel wat mee doen. Deze foutmeldingen dwingen je na te denken over de melding. Welke bestandsnaam wordt genoemd, welk programma of pakket gebruikt het? Heb ik recentelijk een software update geinstalleerd? Heeft het met elkaar te maken. Allemaal zaken waar je niks van af wilt weten ...
Link naar reactie
Hitmanpro was ooit op mijn systeem actief, maar ik was er nooit echt gelukkig mee: vaak bleef het 'hangen' bij een der applicaties. De enige oplossing was dan het kappen van het proces. Mijn virusscanner - AVG - meldt dat alles in orde is. Van Microsoft krijg ik ook geen melding dat er iets niet in orde zou zijn. Niet leuk is dat het syteem - plotseling - onderuit wordt gehaald; terwijl het, bijvoorbeeld, gedurende de nacht lekker aan het 'sudderen' was. Ik ben slechts maar een idioot: ook al weet ik dat het een 'bombrief' is dan nog kan ik het niet laten om het te openen/installeren. Vaak begin ik mij ongerust te voelen wanneer het systeem goed draait; dan komt de drang weer bij me op om op zoek te gaan naar 'iets nieuws'. Is dit niet het principe van de economie:' Men dient nooit tevreden te zijn met wat men heeft, maar dient telkens op zoek te gaan naar meer...'. Waar zou de economie zonder 'slaven' zijn? Indien een ieder reeds tevreden en 'rijk' genoeg zou zijn; dan kwam het hele systeem tot stilstand... De economie zou zonder hebzucht weldra vergaan... :roll:
Link naar reactie
Server=watson.microsoft.com UI LCID=1033 Flags=1696080 Brand=WINDOWS TitleName=Microsoft Windows DigPidRegPath=HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId ErrorText=A log of this error has been created. HeaderText=The system has recovered from a serious error. Wat voor programma's zijn nodig om een crash dump te bekijken: .DMP en sysdataXML document
Link naar reactie
[quote:aa36a53718="diquydiq"]Hitmanpro was ooit op mijn systeem actief, maar ik was er nooit echt gelukkig mee: vaak bleef het 'hangen' bij een der applicaties. De enige oplossing was dan het kappen van het proces. Mijn virusscanner - AVG - meldt dat alles in orde is. Van Microsoft krijg ik ook geen melding dat er iets niet in orde zou zijn. Niet leuk is dat het syteem - plotseling - onderuit wordt gehaald; terwijl het, bijvoorbeeld, gedurende de nacht lekker aan het 'sudderen' was. Ik ben slechts maar een idioot: ook al weet ik dat het een 'bombrief' is dan nog kan ik het niet laten om het te openen/installeren. Vaak begin ik mij ongerust te voelen wanneer het systeem goed draait; dan komt de drang weer bij me op om op zoek te gaan naar 'iets nieuws'. Is dit niet het principe van de economie:' Men dient nooit tevreden te zijn met wat men heeft, maar dient telkens op zoek te gaan naar meer...'. Waar zou de economie zonder 'slaven' zijn? Indien een ieder reeds tevreden en 'rijk' genoeg zou zijn; dan kwam het hele systeem tot stilstand... De economie zou zonder hebzucht weldra vergaan... :roll:[/quote:aa36a53718] Ja ooit........ maar Hitman Pro heeft daarna vele nieuwe versies gekend. Die overigens veel beter werken. Zou het toch ff gaan doen. En wat betreft AVG. Zeer slechte virusscanner. Herkend haast geen virus. Ik zou het ff met een andere virusscanner proberen. Zoals Norton b.v. Het kost wat maar dan heb je ook iets.
Link naar reactie
Probeer inderdaad eens een nieuwe virusscanner. Je kan diverse trialversies uitproberen. Mischien dat die iets vinden. Goede virusscanners zijn [url=http://www.nod32.nl/home/home.htm] NOD32[/url] , [url=http://www.kasperskylab.nl/index_nl.html]KAV[/url] , [url=http://www.bitdefender.com/]Bitdefender[/url] Norton is ook goed maar vind ik een vrij zwaar programma.
Link naar reactie
[quote:e858022fba="diquydiq"]Wat het ook is; nu ik maar heb besloten om mijn leven zonder sp2 voort te zetten, blijkt het crashen uit te blijven. En inderdaad, wat is de functie van sp2 indien men al een goede virusprotectie en firewall weet te hanteren op het systeem?[/quote:e858022fba] Het lekt vele gaten. En ook gaten die buiten de firewall omgaan. Dus SP2 heb je zeker te weten nodig om beveiligd te kunnen internetten. Welke taal van XP heb je? Download van SP2 wel de goede taalversie, heb je daar goed nagekeken?
Link naar reactie
Dat van die tevredenheid is mooi natuurlijk, maar het doet niets af aan m'n vorige opmerking. Automatisch of handmatig, veel van de tegenwoordig uitgebrachte updates/patches kunnen gewoon niet geinstalleerd worden zonder aanwezig SP2 en dan gaat je beveiliging op den duur toch behoorlijk achterlopen lijkt me. Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...