anoniem Geplaatst: 3 juli 2005 Delen Geplaatst: 3 juli 2005 Is het mogelijk, als je 2 pc's hebt, op de ene pc de andere pc formatteert/winxp eropzet? zo ja,hoe? mvg, Alexander Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2005 Nee, niet echt. Je kunt zo'n PC immers alleen maar benaderen als daar een Operating Systeem actief is. Zodra je die PC zou formatteren dan kun je helemaal niks meer. Nog even afgezien van de vraag of je een lopend OS zou kunnen formatteren (ook niet, uiteraard). Nu is de vraag wel wat erg kort, dus ik weet niet precies wat je bedoeling is. Misschien kun je iets duidelijker omschrijven wat je wilt. Maar een simpel antwoord lijkt me dus: nee. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2005 Je kan een Windows server (Windows 2000 server en Windows Server 2003) inrichten als Remote Installation Server. Je kan hiermee werkstations over het netwerk voorzien van een Windows operating system. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2005 Feit blijft dat het nog steeds op de pc zelf uitgevoerd wordt. ( Wat zoals al eerder vermeld denk ik ook niet anders kan) Alleen worden de informatie bestanden vanaf het netwerk gedownload. Remote installation server is trouwens een heel mooi systeem. Is echter alleen de moeite waard als je een redelijk wat pc's hebt die je moet installeren. Anders kun je beter een netwerk boot disk maken en de installatie vanaf een netwerk share draaien. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen