anoniem Geplaatst: 2 juli 2005 Delen Geplaatst: 2 juli 2005 Ik heb voor mijn vrouw een nieuwe PC gekocht (nee, ik had niet wat goed te maken). Deze PC lijkt heel erg op de PC, die ik zelf heb. Op deze PC werk ik met XP-Pro en 2000-Pro. De verschillen tussen de PC's zijn: -moederbord: mijn PC: Asus P4C800 DeLuxe - nieuwe PC: Asus P4C800-E DeLuxe -geluidskaart: oude PC wel - nieuwe PC: geen -grafische kaart: oude PC: NVIDIA GeForce FX 5900 - nieuwe PC: ATI Radeon/ Mobility 9200. Verder zijn beide PC's zo goed als identiek. Mijn vraag is: kan ik (van beide OSsen) een Ghost-image van mijn PC terugzetten op de nieuwe PC? Als dit inderdaad kan, waar moet ik dan op letten om eventuele conflicten tussen beide PC's te voorkomen? Ik zal in ieder geval de computernaam moeten veranderen, maar hoe doe ik dat? En natuurlijk zal ik de driver van de grafische kaart moeten vervangen (nVidia door ATI). Maar zijn er nog meer zaken, waar ik rekening mee moet houden of moet aanpassen? Groetjes, Marcel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2005 Niet geschoten is altijd mis, maar waarom een ghost-image terugplaatsen? Ik zou gewoon de installatie doen en next, next, next... Het grote voordeel is dat je vrouw tenminste een schone installatie krijgt en niet het register vervuild met al jouw (ex-)geinstalleerde programma's. Verder kan je dan ook je mail netjes opzetten want ook zij zal wel een account hebben en anders die andere oplossing die je in je hoofd heb. Ik zou alleen rekening houden dat je van te voren de servicepack heb die je voor je installatie nodig heb en later zsm een virusscanner en windowsupdate instaleren en draaien. Mijn vrouw heeft ook een eigen PC en daarop staat gewoon een schone installatie en daar ben ik dik tevreden mee. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2005 Zou ik zelf in dit geval niet doen, door de kleine verschillen. Die videokaart bijv verschillen totaal en dat kan evt problemen geven. Verder wordt er gelijk een driver voor een geluidskaart meegenomen, terwijl de nieuwe pc een onboard heeft? Dus eerste keer alles gewoon installeren en daarna maar een image daarvan maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2005 Je kunt dit zeker proberen. Belangrijk is dat de controller van de boot (opstart) schijf in beide gevallen hetzelfde is. De computernaam is bijzonder eenvoudig te veranderen, zie de ingebouwde help-functie van Windows voor een effectieve instructie a.u.b. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2005 Hi allemaal, Ik zal er inderdaad maar vanaf zien en opnieuw installeren. Bedankt voor jullie info. Groetjes, Marcel Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen