Ga naar inhoud

Installatie software van cd-rom via setup.exe werkt niet

Aanbevolen berichten

Op een laptop met XP en 2 gebruikersaccounts probeer ik nieuwe software te installeren van een cd-rom via de setup.exe die op die cd-rom staat. Op de ene gebruikersaccount lukt dat wel, op de andere niet. Beide hebben de status beheerder. Vervolgens heb ik het op 2 verschillende pc's geprobeerd. Wat schetst mijn verbazing: op de ene pc lukt het wel, op de andere niet. Ook op deze pc's hebben de (enige) gebruikers de status gebruiker. De foutmelding: Not enough free space on temporary folder. Cannot run setup. Wie weet raad????
Link naar reactie
Schijfopruiming doe ik regelmatig op alle pc's. Daar ligt het niet aan. Het ligt ook niet aan de vrije schijfruimte, want een van de pc's is een oudje (W98) met slechts 12MB harde schijfruimte en daarop draait de software prima. [quote:34024fcb83="roy_startpag"]Schijfopruiming doen. Daarmee kun je o.a. die temporary map leeggooien. En kijk ook ff naar de systeemeisen van het programma. Veel programma's vereisen een x aantal vrije schijfruimte. Als je daar niet aan voldoet kan het programma niet helemaal goed werken.[/quote:34024fcb83]
Link naar reactie
Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb de oplossing gevonden. Het is wellicht handig voor anderen die ook tegen dit probleem aanlopen. Daarom hieronder de oplossing. Elke gebruiker heeft in de map Documents and Settings een eigen temp map onder Local Settings. Temp files van eerder door die gebruiker geinstalleerde software komen in deze map. Blijkbaar wordt deze map niet leeggemaakt via Schijfopruiming. Je kunt deze map snel bereiken door bij Uitvoeren %temp% te kiezen. Dan alles in de map wissen en het probleem is opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...