Ga naar inhoud

Inhoud van de partitie in het menu Start

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, Zojuist heb ik, na enkele problemen met de vorige installatie, opnieuw Windows XP geïnstalleerd op mijn pc. Tot volle tevredenheid na enkele aanpassingen. Nu merk ik echter op dat de inhoud van de partitie waarop ik mijn programma's installeer wordt weergegeven in het menu Start. Dus alle mappen die op deze partitie staan worden als koppelingen in het menu Start weergegeven. Dit is voor mij echter ongewenst. Nu weet ik echter niet wanneer ik dit heb aangepast en erger nog met welke aanpassing (en ik heb ook niet zo een-twee-drie een idee waar ik dit moet zoeken), zodat ik niet in staat ben om deze aanpassing ongedaan te maken. Hopelijk kunnen jullie mij van nuttige informatie voorzien. Tot zover alvast bedankt,
Link naar reactie
Waarschijnlijk het gemakkelijkst door in de verkenner bij: C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start of C:\Documents and Settings\Default User\Menu Start of C:\Documents and Settings\(Gebruikersnaam)\Menu Start de snelkoppelingen die daarnaar verwijzen te verwijderen. In één van die mappen zou je ze moeten vinden. Gr. Jim
Link naar reactie
Inderdaad Jim, Met jou aanwijzing en wat hulp van mijn "handige" huisgenoot hebben we het "probleem" kunnen oplossen. De "fout" zat namelijk in een verwijzing naar de partitie waar ik mijn programma's op installeer die naar de map "Programma's" moet verwijzen in "C:\Documents and Settings\...\Menu Start. De gemakkelijkste oplossing om de verwijzing aan te passen is volgens echter door gebruik te maken van TweakUI en dan bij "My Computer -> Special Folders" de lokatie van de map "Programs" opnieuw in te stellen op "C:\Documents and Settings\...\Menu Start (hier zal overigens het probleem waarschijnlijk ook zijn veroorzaakt). Ook weer opgelost, bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...