anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Delen Geplaatst: 29 juni 2005 Hallo, elke keer als ik mijn pc met Windows XP-pro opstart geeft het systeem aan dat er op consigstentie moet worden gecontroleerd op, met name, schijf D. :roll: Bij het willen defragmenteren van die bewusten schijf D, krijg ik steeds de melding: "Schijfdefragmentatie heeft vastgesteld dat het uitvoeren van Chkdsk is gepland op volume: Programma (D). Voer Chkdsk /f uit." :( Dit zonder resultaat, het probleem blijft hetzelfde. Kan ik deze taak ergens afzetten, of is er weldegelijk een probleem op de D-schijf, en hoe kan ik dit herstellen? :-? Verder durft de pc tijdens een virusscan wel eens op "blauw scherm" gaan. Hopelijk vind ik langs deze weg dé oplossing... mvg, Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2005 Als een schijf geen goede consitentie heeft dan is er of een cluster (stukje op de schijf) stuk of verwijzingen naar de bestanden kloppen niet (grootte, locatie, bestandsnaam etc) Dit kan komen doordat de computer een keer is vastgelopen oid Het is belangrijk dit wel te herstellen, anders kan er dataverlies optreden. Als er clusters stuk zijn zou ik dit goed in de gaten houden. Vaak volgen er meer, dan moet je de schijf vervangen. Als je rechtsklikt op de schijf, dan eigenschappen, extra. Vervolgens nu controleren,beide hokjes aanvinken en uitvoeren. Dit kan je het beste in de veilige modus doen zodat andere programma's de controle niet kunnen verstoren. Als de controle voltooid is zet windows een parameter in een opstartbestand op 0 (ipv 1 wat ervoor zorgt dat hij gaat scannen). Het is een van die systeembestandjes in de " root" van C (kan me ff niet herinnneer in welke dit ook al weer stond). Deze kan je ook handmatig op 0 zetten maar daar los je het probleem niet mee op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2005 Je zou de schijf eens kunnen testen. http://www.duxcw.com/faq/hd/diag.htm Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen