Ga naar inhoud

VPN verbinding toevoegen kan niet; Disabled

Aanbevolen berichten

Dagdag beste mensen, Ik probeer een netwerk verbinding toe te voegen in WindowsXP Professional (English), maar dit wil niet: [url=http://members.home.nl/bosmam/Screenshot_3.jpg]Screenshottertje[/url] Ik heb echt absoluut geen idee waarom dit niet kan, het is een verse Windows installatie en ik heb geen dingen gerelateerd aan netwerk instellingen gewijzigd. Wie helpt? Mvg, - Lodyx
Link naar reactie
[quote:ac24098676="Lodyx"]Het is een verse Windows installatie en dit lijkt me zowieso nou niet echt iets wat een virus zou aanrichten; De andere types verbindingen doen het wel. Heb net ff gescanned (NOD32, 1.1154 (20050625)) en die kwam nergens mee.[/quote:ac24098676] Okee dus jij hebt netjes je UTP-kabel tijdens de installatie niet aangesloten? En jij hebt na de nieuwe install nog niet geinternet, maar je bent meteen begonnen met het toevoegen van die VPN?
Link naar reactie
Kabel zat in mijn pc dus nee er zat geen internet aan. Had AV-scanner op USB-stick gegooid, -omdat dat makkelijker was dan alle kabels overhoop halen-, samen met nog wat andere software, en deze toen op deze pc geinstalleerd (gisteren). Pas vanochtend heb ik de kabels voor internet verwisseld. Maargoed, nog idee'en ?
Link naar reactie
Ik heb 3 pc's in huis staan met dit exacte OS erop, en op allemaal zie ik ditzelfde. Maar ook op een andere pc (Pentium, Windows XP Home NL) werkt het niet; Ook daar zie ik exact hetzelfde. Enige wat ik kan bedenken is dat dit komt door de virusscanner of door de firewall (ZoneAlarmPro v4), dus ik zal het zo even zonder proberen. Of anders zou het mijn router kunnen zijn?
Link naar reactie
[quote:26cc54e91b="Lodyx"]Ik heb 3 pc's in huis staan met dit exacte OS erop, en op allemaal zie ik ditzelfde. Maar ook op een andere pc (Pentium, Windows XP Home NL) werkt het niet; Ook daar zie ik exact hetzelfde. Enige wat ik kan bedenken is dat dit komt door de virusscanner of door de firewall (ZoneAlarmPro v4), dus ik zal het zo even zonder proberen. Of anders zou het mijn router kunnen zijn?[/quote:26cc54e91b] Nee de router is het niet. Die wizard is van Windows. De HD wordt aangesproken als jij die wizard start niet de router. Die wizard komt niet van internet of het interne netwerk af. We horen het wel of het deïnstalleren van die progs effect heeft gehad.
Link naar reactie
[quote:cbbf5ad84c="Lodyx"]Ik probeer een netwerk verbinding toe te voegen in WindowsXP Professional (English), maar dit wil niet: [url=http://members.home.nl/bosmam/Screenshot_3.jpg]Screenshottertje[/url] Ik heb echt absoluut geen idee waarom dit niet kan, het is een verse Windows installatie en ik heb geen dingen gerelateerd aan netwerk instellingen gewijzigd. [/quote:cbbf5ad84c] 1. Heb je Windows XP SP1 geinstalleerd? 1a. Zo ja, ga naar de volgende [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=329441]link[/url] 1b. Zo nee, installeer Windows XP SP1 en beantwoord deze vraag opnieuw.
Link naar reactie
[quote:7ef2dc2673="h4xX0r"] 1. Heb je Windows XP SP1 geinstalleerd? 1a. Zo ja, ga naar de volgende [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=329441]link[/url] 1b. Zo nee, installeer Windows XP SP1 en beantwoord deze vraag opnieuw.[/quote:7ef2dc2673] SP2 is ook al uit... en dat is een betere optie :D :wink:. Dan ben je teminste na nog wat enkele updates te doen helemaal compleet.
Link naar reactie
Ik heb het via een nieuw aangemaakte gebruiker geprobeert, en ook via de Administrator, maar dat mocht niet baten. Ook het de-installeren en her-installeren van de netwerkkaart hielp niet; Ik heb het zelfs met andere drivers geprobeerd. Ik zat te denken ... Misschien is het hele VPN gebeuren niet geinstalleerd? Je kan toch bij een netwerkkaart aangeven welke protocollen, clients en servers je wil installeren (zie [url=http://www.lodyx.com/stuff/Screenshot-64.jpg]hier[/url])? Misschien dat daar iets niet goed zit ofzo? Anders weet ik het echt niet... Googlen lukt ook al niet echt vandaag :\
Link naar reactie
[quote:32a01040d1="Lodyx"]Ik heb 3 pc's in huis staan met dit exacte OS erop, en op allemaal zie ik ditzelfde. Maar ook op een andere pc (Pentium, Windows XP Home NL) werkt het niet; Ook daar zie ik exact hetzelfde. Enige wat ik kan bedenken is dat dit komt door de virusscanner of door de firewall (ZoneAlarmPro v4), dus ik zal het zo even zonder proberen. Of anders zou het mijn router kunnen zijn?[/quote:32a01040d1] Heb je al gekeken of 1 van die programma's het conflict veroorzaakt? Als dat niet helpt probeer dan toch ff de PC rechtstreeks op het modem aan te sluiten. En schakel alle opstartitems eens uit met msconfig en probeer het dan.
Link naar reactie
Ik had NOD32 al ge-uninstalled, maar dat hielp dus niet. ZoneAlarmPro (v4) had ik echter nog niet geprobeerd, dat zal ik zo even doen, en anders inderdaad maar rechtstreeks op de 'modem' gooien. In Windows is namelijk wel ingesteld dat ik achter een router zit, d.w.z. hij weet ervanaf zeg maar, dus daarom dacht ik dat hij dacht slim te zijn en daarom het VNC gedeelte maar disable'de, (omdat dat toch niet achter een router werkt?), tja ik roep maar wat, maar die kant op ging mijn gedachtengang wel, en alles opnieuw installeren (hele Windows) kan ook niet, want pc moet ASAP de deur uit en alles werkt verder prima, alleen die internetverbinding niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...