anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Delen Geplaatst: 26 juni 2005 Dagdag beste mensen, Ik probeer een netwerk verbinding toe te voegen in WindowsXP Professional (English), maar dit wil niet: [url=http://members.home.nl/bosmam/Screenshot_3.jpg]Screenshottertje[/url] Ik heb echt absoluut geen idee waarom dit niet kan, het is een verse Windows installatie en ik heb geen dingen gerelateerd aan netwerk instellingen gewijzigd. Wie helpt? Mvg, - Lodyx Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 Heb je al op virussen en spyware gecheckd met de nieuwste definities? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 Het is een verse Windows installatie en dit lijkt me zowieso nou niet echt iets wat een virus zou aanrichten; De andere types verbindingen doen het wel. Heb net ff gescanned (NOD32, 1.1154 (20050625)) en die kwam nergens mee. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 Veel smeriger kan je het niet doen, tja. Als je nou eens [url=http://descargas.entrebits.com/d1/500/458/470/api_s272.zip]Api Spy[/url] download en dan het weer enabled? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 Die vind de handle niet, hij kijkt er dwars doorheen en ziet alleen het form waar de 2 radio-buttons op staan :-? En hoezo '[i:82923f4806]Veel smeriger kan je het niet doen[/i:82923f4806]' ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 [quote:ac24098676="Lodyx"]Het is een verse Windows installatie en dit lijkt me zowieso nou niet echt iets wat een virus zou aanrichten; De andere types verbindingen doen het wel. Heb net ff gescanned (NOD32, 1.1154 (20050625)) en die kwam nergens mee.[/quote:ac24098676] Okee dus jij hebt netjes je UTP-kabel tijdens de installatie niet aangesloten? En jij hebt na de nieuwe install nog niet geinternet, maar je bent meteen begonnen met het toevoegen van die VPN? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 Kabel zat in mijn pc dus nee er zat geen internet aan. Had AV-scanner op USB-stick gegooid, -omdat dat makkelijker was dan alle kabels overhoop halen-, samen met nog wat andere software, en deze toen op deze pc geinstalleerd (gisteren). Pas vanochtend heb ik de kabels voor internet verwisseld. Maargoed, nog idee'en ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 Dan is de kans idd heeel erg klein dat het virale aandoeningen ligt. Doe eens een systeemherstel na het moment voordat je al die progs ging installeren. Ga ze dan een voor een installeren. En check naar ieder geïnstalleerd progje of het nog werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 Ik heb 3 pc's in huis staan met dit exacte OS erop, en op allemaal zie ik ditzelfde. Maar ook op een andere pc (Pentium, Windows XP Home NL) werkt het niet; Ook daar zie ik exact hetzelfde. Enige wat ik kan bedenken is dat dit komt door de virusscanner of door de firewall (ZoneAlarmPro v4), dus ik zal het zo even zonder proberen. Of anders zou het mijn router kunnen zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 [quote:26cc54e91b="Lodyx"]Ik heb 3 pc's in huis staan met dit exacte OS erop, en op allemaal zie ik ditzelfde. Maar ook op een andere pc (Pentium, Windows XP Home NL) werkt het niet; Ook daar zie ik exact hetzelfde. Enige wat ik kan bedenken is dat dit komt door de virusscanner of door de firewall (ZoneAlarmPro v4), dus ik zal het zo even zonder proberen. Of anders zou het mijn router kunnen zijn?[/quote:26cc54e91b] Nee de router is het niet. Die wizard is van Windows. De HD wordt aangesproken als jij die wizard start niet de router. Die wizard komt niet van internet of het interne netwerk af. We horen het wel of het deïnstalleren van die progs effect heeft gehad. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 Nope, absoluut geen effect. Ik heb ook geen zin om alles weer opnieuw te installeren want dan ben ik weer een dag kwijt, en daar heb ik weinig zin in. Iemand nog simpelere idee'en :wink: ? Iig alvast bedankt tot zover Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 [quote:cbbf5ad84c="Lodyx"]Ik probeer een netwerk verbinding toe te voegen in WindowsXP Professional (English), maar dit wil niet: [url=http://members.home.nl/bosmam/Screenshot_3.jpg]Screenshottertje[/url] Ik heb echt absoluut geen idee waarom dit niet kan, het is een verse Windows installatie en ik heb geen dingen gerelateerd aan netwerk instellingen gewijzigd. [/quote:cbbf5ad84c] 1. Heb je Windows XP SP1 geinstalleerd? 1a. Zo ja, ga naar de volgende [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=329441]link[/url] 1b. Zo nee, installeer Windows XP SP1 en beantwoord deze vraag opnieuw. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 [quote:7ef2dc2673="h4xX0r"] 1. Heb je Windows XP SP1 geinstalleerd? 1a. Zo ja, ga naar de volgende [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=329441]link[/url] 1b. Zo nee, installeer Windows XP SP1 en beantwoord deze vraag opnieuw.[/quote:7ef2dc2673] SP2 is ook al uit... en dat is een betere optie :D :wink:. Dan ben je teminste na nog wat enkele updates te doen helemaal compleet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2005 Probeer eens of deze "Workaround" werkt: http://support.microsoft.com/kb/329441 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 Dat is dezelfde link/workaround die door h4xX0r werd gegeven, en deze werkt helaas niet (met SP1 niet, en zonder ook niet). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 heb je al geprobeert om je Lan card te deinstalleren en weer reinstalleren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2005 Maak eens 'n ander beheerdersaccount aan en probeer via dat account die wizard te starten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2005 Ik heb het via een nieuw aangemaakte gebruiker geprobeert, en ook via de Administrator, maar dat mocht niet baten. Ook het de-installeren en her-installeren van de netwerkkaart hielp niet; Ik heb het zelfs met andere drivers geprobeerd. Ik zat te denken ... Misschien is het hele VPN gebeuren niet geinstalleerd? Je kan toch bij een netwerkkaart aangeven welke protocollen, clients en servers je wil installeren (zie [url=http://www.lodyx.com/stuff/Screenshot-64.jpg]hier[/url])? Misschien dat daar iets niet goed zit ofzo? Anders weet ik het echt niet... Googlen lukt ook al niet echt vandaag :\ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2005 [quote:32a01040d1="Lodyx"]Ik heb 3 pc's in huis staan met dit exacte OS erop, en op allemaal zie ik ditzelfde. Maar ook op een andere pc (Pentium, Windows XP Home NL) werkt het niet; Ook daar zie ik exact hetzelfde. Enige wat ik kan bedenken is dat dit komt door de virusscanner of door de firewall (ZoneAlarmPro v4), dus ik zal het zo even zonder proberen. Of anders zou het mijn router kunnen zijn?[/quote:32a01040d1] Heb je al gekeken of 1 van die programma's het conflict veroorzaakt? Als dat niet helpt probeer dan toch ff de PC rechtstreeks op het modem aan te sluiten. En schakel alle opstartitems eens uit met msconfig en probeer het dan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2005 Ik had NOD32 al ge-uninstalled, maar dat hielp dus niet. ZoneAlarmPro (v4) had ik echter nog niet geprobeerd, dat zal ik zo even doen, en anders inderdaad maar rechtstreeks op de 'modem' gooien. In Windows is namelijk wel ingesteld dat ik achter een router zit, d.w.z. hij weet ervanaf zeg maar, dus daarom dacht ik dat hij dacht slim te zijn en daarom het VNC gedeelte maar disable'de, (omdat dat toch niet achter een router werkt?), tja ik roep maar wat, maar die kant op ging mijn gedachtengang wel, en alles opnieuw installeren (hele Windows) kan ook niet, want pc moet ASAP de deur uit en alles werkt verder prima, alleen die internetverbinding niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen