Ga naar inhoud

Opstart in veilige modus

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen Ik heb het volgend probleem : Met F8 noch met F6 is het mij onmogelijk in het menu van veilige modus te komen om op te starten. Met F8 krijg ik wel een klein blauw menu om de volgorde van de devices opstart te regelen. Met F5 krijg ik wel een menu met verschillende opstart mogelijkheden waarin ook veilige Modus. Wanneer ik veilige modus aanklik krijg ik een blauw scherm met de melding dat windows om veiligheids reden afgesloten word. Tevens krijg ik de volgende meldingen : IRQL_NOT_LESS_OR_EQUEL. Tevens de vraag in de bios caching en schadowkopie uit te schakelen. Eveneens alle nieuwe software en hardware te kontroleren. Verschillende pogingen om via F5 in veilige modus te geraken geeft een volledige crash zodat ik onmogelijk nog in Win XP geraakt en ik mijn Ghost Backup moet terug zetten. Na installatie Ghost blijft het probleem bestaan. Ik geraakt niet in veilig modus maar kom wel terug in Win XP prof. Via Msconfig in boot ini veilige modus aanvinken geeft ook geen resultaat. Moederbord A8V Deluxe Asus Win XP prof. Kent iemand dit probleem met dit moederbord A8V Deluxe Asus. Dank bij voorbaat
Link naar reactie
[quote:36963a1e82="Sauveurs"]Hallo iedereen Ik heb het volgend probleem : <knip> Tevens krijg ik de volgende meldingen : IRQL_NOT_LESS_OR_EQUEL. Tevens de vraag in de bios caching en schadowkopie uit te schakelen. Eveneens alle nieuwe software en hardware te kontroleren. [/quote:36963a1e82] En wat komt er daarna? Wat ik over deze melding heb kunnen vinden, is dat het meestal te maken heeft met kapotte drivers. Als het goed is, gaat de foutmelding dus nog door met de naam van de driver.
Link naar reactie
[quote:8981d31c19]Met F8 krijg ik wel een klein blauw menu om de volgorde van de devices opstart te regelen.[/quote:8981d31c19] Eigenlijk moet je net na dit kleine menu en voor het bootscreen op F8 drukken en niet op F5 (dus bij opstarten van harde schijf). Je kan het makkelijker door een regel toe te voegen aan je boot.ini bestand. Naargelang de tijd ingesteld, krijg je een keuzevenster om gewoon op te starten of in veilige mode. Bespaart een hoop getik op de F8 toets. [quote:8981d31c19] [boot loader] timeout=15 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect [color=red:8981d31c19]multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Safe Mode" /safeboot:minimal /sos /bootlog[/color:8981d31c19][/quote:8981d31c19] Indien SP2 geïnstalleerd heb je een andere inhoud in de eerste regel van je boot.ini. Voeg gewoon de rode regel toe aan je boot.ini bestand en stel de seconden in. Staan hier op 15. Bij geen reactie na deze 15 seconden start je PC gewoon op. Gismo
Link naar reactie
Ik krijg geen opstart veilige modus met F8 noch met aanpassing van de boot ini zoals door U gevraagd. Aanpassing boot ini geeft bij opstart een keuze tussen veilige modus of gewoon opstart. Aanklikken veilige modus geeft eveens zelfde blauw scherm zoals in mijn vorig bericht aangegeven. Keus gewoon opstart werkt wel goed in dat menu. Ik vermoed dat mijn toetsenbord Logitech Elite de dader zou kunnen zijn (Namelijk al de F toetsen zijn in gebruikt en geprogrameerd door Logitech Itouche) Met vriendelijk groeten
Link naar reactie
Ik krijg de volgende foutmelding in Diagnostic startup. Ik ben alleen gebruiker op deze computer Systeemconfiguratie --------------------------- Er is een Toegang geweigerd-fout opgetreden bij de poging om een service te veranderen. U dient mogelijk u aan te melden met een beheerdersaccount als u de opgegeven veranderingen wilt doorvoeren. --------------------------- MVG
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:281de02c7e="Sauveurs"]Ik krijg geen opstart veilige modus met F8 noch met aanpassing van de boot ini zoals door U gevraagd. Aanpassing boot ini geeft bij opstart een keuze tussen veilige modus of gewoon opstart. Aanklikken veilige modus geeft eveens zelfde blauw scherm zoals in mijn vorig bericht aangegeven. Keus gewoon opstart werkt wel goed in dat menu. Ik vermoed dat mijn toetsenbord Logitech Elite de dader zou kunnen zijn (Namelijk al de F toetsen zijn in gebruikt en geprogrameerd door Logitech Itouche) Met vriendelijk groeten[/quote:281de02c7e] @Gismo1 Probleem opgelost :D Dader was het brander programma CDIn. Na verwijdering werkt de F8 toetst met veilige modus goed. Bedank aan iedereen voor de info. MV G
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...