Ga naar inhoud

XP en draadloos netwerk, gaat het ooit samen?

Aanbevolen berichten

Ik moet bij iemand een P2P draadloos netwerk aanleggen maar het wil echt niet. Hij zegt dat hij verbinding heeft, maar er staat 10 packs verzonden na een half uur :-? En de signaal sterkte op PC1 is 3/5 terwijl op PC2 (laptop) 5/5 :-? Hoe moet ik dit instellen zodat ik op de latop (PC2) via PC1 (verbonden via router met internet) op internet kan? Ik heb de internet verbinding op PC1 gedeeld en die wizzard al een paar keer gedaan. Maar ik denk eerder dat het probleem erin zit dat er geen conectie tussen de 2 PCs er niet (fatsoenlijk) is. Suggesties? Een ping van PC1-ip naar PC2-ip of andersom geeft 100% verlies... :-?
Link naar reactie
[quote:d6529a16c2="redmar"]Hoezo ga je vanaf PC2 via PC1 verbinding maken als je een router hebt :roll: .......[/quote:d6529a16c2]Als je dan zo nodig zon niets zeggende opmerking wil maken, maak dan een onderbouwde. Lees eens wat er staat " een P2P [b:d6529a16c2]draadloos[/b:d6529a16c2] netwerk " Sinds wanneer hebben alle routers draadloos ingebouwd? Dan ga ik met die van mij terug hoor :wink: :roll:
Link naar reactie
Ok ok... ik moet niet zoveel vooronderstellen.. dacht omdat je draadloos ging verbinden je ook wel een router die draadloos ondersteund had :wink: ... Draadloos en XP gaan natuurlijk prima samen, ik heb alleen geen idee hoe je een directe verbinding tussen 2 computers (draadloos) voor elkaar bokst... :-? Ligt er ook aan wat voor netwerkstuctuur je gebruik denk ik, moet volgens mij Ad Hoc ofzo zijn... weet ik niet zeker maar zoek daar eens iets over anders..
Link naar reactie
[quote:0848dd82b0="Safihre"]Als je dan zo nodig zon niets zeggende opmerking wil maken, maak dan een onderbouwde.[/quote:0848dd82b0]Ho even, je moet andere mensen niet afschieten wanneer je zelf een incompleet verhaal aanleverd... WAT hebt je tot nu toe allemaal al geprobeerd en HOE zijn die 2 machines verbonden met elkaar? Idd via een Ad-hoc WiFi verbinding? Gebruik je de WiFi client van de fabrikant van de kaart (als die er al bij zit) of gebruik je de WinXP client (Indien je überhaupt al WinXP op beide machines gebruikt). Krijgt PC2 eigenlijk wel een IP adres toegewezen (dat zal dus wel niet) en zo nee, heb je zelf wellicht een IP adres opgegeven?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...