anoniem Geplaatst: 21 juni 2005 Delen Geplaatst: 21 juni 2005 Ik wil aan mijn laptop met Windows ME een externe harde schijf via USB verbinden. Kan dat, of is de omvang van de schijf te groot voor ME? In apparaatbeheer vertoont de extra schijf zich wel, maar met de verkenner is hij onzichtbaar. Met vr.gr. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2005 Omvang van te herkennen HD's ligt minder vast in je Windowsversie dan in je BIOS. Is de externe HD geformatteerd en gepartitioneerd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2005 Voorzover ik weet maken bios beperkingen niet uit voor externe schijven. Deze hebben immers hun eigen controller aan boord. Kijk wel even of je usb2.0 highspeed kunt gebruiken (driver en hardware), anders wordt het wel een erg trage bedoening. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2005 Wat ik weet van een collega, die afgelopen weekend op de pc dumpdag in Ahoy een externe usb schijf heeft gekocht is dat deze schijf geactiveerd moet worden. Hij heeft dat gedaan door de instructies op te volgen vanuit de helpfunctie van Windows door te zoeken op "activeren". Ies Biekart Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2005 De schijf is 200 GB, hij is geformateerd en gepartitioneerd en draait al als een zonnetje onder XP Home op mijn desktop. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2005 Hij werkt dus goed op je XP desktop, maar je ziet hem niet op je ME laptop. Gerede kans dat de schijf dan NTFS geformatteerd is. Dat wordt inderdaad niet gezien door ME of DOS. De enige methode lijkt me dan de schijf te converteren naar FAT32. Zonder software als partition magic lukt dat alleen door de schijf opnieuw te partitioneren en te formatteren. Waarbij dus alle data eraf moet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2005 Het is inderdaad NTFS. Is het nadelig om dat om te zetten naar FAT32? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2005 NTFS heeft wat minder last van fragmentatie. FAT32 is ook wat lastiger recoveren als je ooit een crash mocht krijgen. Maar verder is er niet zoveel verschil. Ik zou zelf een externe schijf altijd in FAT32 doen, geeft de minste problemen tav. uitwisselbaarheid. Een alternatief is wellicht dit: http://www.sysinternals.com/Utilities/NtfsWindows98.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2005 Ik maak er FAT32 van. Althans dat ga ik proberen. De andere methode zag er nogal ingewikkeld uit. Ik hoop, dat de laptop het zal slikken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2005 Het is gelukt! Iedereen, maar vooral Gerben, bedankt voor het meedenken. :lol: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen