Ga naar inhoud

Programma niet mee automatisch laten opstarten bij XP

Aanbevolen berichten

Ik heb een bluetooth usb stick gekocht en het programma geïnstalleerd (blueSoleil...tja...what's in a name). Nu start dat programma steeds op als ik comp aanzet. Dat wil ik dus niet want ik gebruik dat programma alleen bij uitzondering. Via msconfig lukt het niet dat opsytarten te stoppen (vinkje weghalen bij het opstarten) Als computer opnieuw opstart geeft ie aan dat ik de vorige keer in diagnostische modus ben opgestart en vervolgens kan ik alleen maar kiezen voor alles weer herstellen. Bij win98 ging dit altijd soepel (programma's niet op laten opstarten via msconfig), maar hoe doe ik dat in XP????
Link naar reactie
Bluesoleil heeft 2 opstartsleutels, als je de ene uitschakelt met msconfig, zal de andere waarschijnlijk voor de fouten zorgen. [b:b2b0eba5bc]O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?[/b:b2b0eba5bc] en [b:b2b0eba5bc]O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe[/b:b2b0eba5bc] Je zou ze allebij kunnen verwijderen met behulp van HijackThis, maar ik weet niet of het programma dan nog wel werkt :roll: Je zou het ook nog weer met msconfig kunnen proberen en dan moet je volgens mij deze 2 processen uitvinken: [b:b2b0eba5bc]C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe[/b:b2b0eba5bc] en [b:b2b0eba5bc]C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe[/b:b2b0eba5bc] vr.gr.smeenk :wink:
Link naar reactie
Dank voor suggesties. Is toch via msconfig gelukt. Bij opstarten kreeg ik alleen een waarschuwing dat ik in diagnostische modus opstartte, maar toen ik aanvinkte dat ik geen boodschap had aan deze mededeling van Gates loopt het nu soepel. Ik moet gewoon nog even wennen aan veranderingen van xp tov 98
Link naar reactie
Of je gaat gewoon zelf naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\ (of CURRENT_USER). Houd wel in gedachten dat sommige programma's geen rekening houden met manual bewerkingen aan het register (en MSCONFIG e.d. programma's wijzigen gewoon het register voor je, dus denk niet dat dat daarmee niet geld :wink:)
Link naar reactie
Merci, dat startup ziet er inderdaad handig uit, ga het installeren. eerlijk gezegd vind ik dat makkelijker dan in het register te duiken. Maar inmiddels heb ik het programma dus uit mijn opstart gekregen. Ik werd gewoon een beetje op het verkeerde been gezet door de nogal vreemde mededeling van de trawanten van Gates.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...