anoniem Geplaatst: 18 juni 2005 Delen Geplaatst: 18 juni 2005 Nadat ik op de C: partitie opnieuw een schone XP home installatie heb gedaan en ook alle updates heb geinstalleerd kan ik op partitie D: niet alle mappen meer benaderen. De mappen die ik wel kan benaderen zijn meer de algemene mappen zoals downloads etc. Maar de mappen die "persoonsgebonden" benoemd zijn bv jan, piet en klaas niet. Heb wel dezelfde gebruikers aangemaakt en allen hebben volledige rechten. Zit al een week te ploeteren en te zoeken maar kan geen oplossing vinden. Wordt e.e.a. soms bijgehouden in het register of zo? En zo ja, waar in het register en hoe kan ik ze dan weer benaderbaar maken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2005 Dat waren persoonsgebonden mappen van de vorige installatie met gebruikers neem ik aan? Stel, een van de mappen heet "Piet". Maak dan eens een gebruiker "Piet" aan met volledige rechten. Kun je die map dan wel benaderen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2005 Dat lukt ook niet. Heb ik ook al geprobeerd. Heb nl. exact dezelfde namen gebruikt om in te loggen als de mappen heten met supervisorrechten. Leek mijzelf ook de oplossing maar is helaas niet zo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2005 Opstarten in veilige modus,dan inloggen als admin. Eigenschappen van die map opvragen. Dan heb je helemaal rechts een tabbad à la 'beveiliging' oid. Daar kan je de rechten veranderen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2005 Dank Michiel. Toen ik het scherm voor mij had dacht ik chips, had ik moeten weten. :oops: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen