Ga naar inhoud

Windows98SE

Aanbevolen berichten

Hallo, Als ik mijn Win98SE CDRom gebruik, verschijnt telkens de mededeling "CDRom schoonmaken". Heel eerlijk gezegd "ik vertrouw hem voor geen cent" Nu kan ik wel een andere WIN98SE CDRom lenen, maar ik weet niet of ik wel een ander ID nummer kan gebruiken op een PC waar al Win98SE op staat. Kan iemand mij voorlichten ? Groet, A.Ruiter
Link naar reactie
[quote:195c726362="tomvdlee"]Je kan ook de CD proberen te kopieren (als hij dat nog doet). Waarschijnlijk is de CD beschadigd.[/quote:195c726362] Kopieren heeft zeker geen zin. De CD is kapot of je CD-speler leest hem niet goed meer. Wat je nog kan doen is ff in je brander doen als je die hebt en dan Windows installeren. En anders ff idd een andere Windows 98 SE lenen.
Link naar reactie
[quote:c27398fa5c="a.ruiter"]Nu kan ik wel een andere WIN98SE CDRom lenen, maar ik weet niet of ik wel een ander ID nummer kan gebruiken op een PC waar al Win98SE op staat.[/quote:c27398fa5c]De key voor de upgrade versie werkt niet op de volledige versie en omgekeerd. Even nagaan of de versie passend is.
Link naar reactie
Hallo beste helpers, Het is precies hetzelfde versienr en datum. Om fouten te voorkomen, herhaal ik nog even de instructie zoals ik die begrepen heb: Bijv.: 1) met floppy opstarten 2) bij A:\> andere (nieuwe) CDRom in het laadje 3) etc. Ergens onderweg verscheen altijd dat opgedeelde grote nummer. Verschijnt nu het nummer van WIN98SE die al op de PC staat of het nummer van de nieuwe CDROM ? En, wanneer moet ik wat veranderen ? Alvast heel veel dank. Adriaan Ruiter PS. Ik heb nog een nieuw vraagje over SQL in het forum deponeerd.
Link naar reactie
Normaliter kan je je eigen product id invoeren. Als die niet wordt geaccepteerd, heb je gewoon niet dezelfde versie. Nu kan het dus wel een 98SE schijf zijn, alleen die bestaat in een paar smaken (OEM, upgrade, volledige versie) die niet dezelfde keys gebruiken. Deze smaken staan lost van de echte versie verschillen (98, 98SE, ME). Je kunt op zich de officiele key die bij de schijf hoort gebruiken (op zich mag die maar 1x maal gebruikt worden), of je moet op zoek naar een passende versie.
Link naar reactie
[quote:171dc57525="a.ruiter"]Accoord ?[/quote:171dc57525]Ja. Opstarten van bootfloppy en partitie formatteren. Tip: kopieer de map Win9x van de CD naar de harde schijf, dit versnelt de installatie aanzienlijk! Maak met het commando "md win98se" een map aan op de geformatteerde partitie C:. Kopieer dan met "copy D:\Win9x C:\win98se" de installatiebestanden naar de map op C:\. Type vervolgens C:\win98se\setup.exe om de installatie te starten.
Link naar reactie
[quote:049cd5ecec="a.ruiter"]De even geleende versie is precies gelijk aan die welke op de PC staat. Ik zou dus met de geleende versie WIN98SE kunnen laten overschrijven op basis van de instructies die eerder mocht ontvangen en waarbij de eigen info behouden blijft (Starten van floppy etc.) Accoord ? Groet, Adriaan Ruiter[/quote:049cd5ecec] Windows over Windows raad ik echt af. Gewoon overnieuw beginnen, dus formateren. Maak eventueel een backup van je belangrijke gegevens.
Link naar reactie
[quote:8fc64ed8ca="roy_startpag"][quote:8fc64ed8ca="tomvdlee"]Je kan ook de CD proberen te kopieren (als hij dat nog doet). Waarschijnlijk is de CD beschadigd.[/quote:8fc64ed8ca] Kopieren heeft zeker geen zin. De CD is kapot of je CD-speler leest hem niet goed meer. Wat je nog kan doen is ff in je brander doen als je die hebt en dan Windows installeren. En anders ff idd een andere Windows 98 SE lenen.[/quote:8fc64ed8ca] Ik denk dat het wel degelijk zin kan hebben. Je kan het op een andere brander proberen. Het wil wel eens werken als de CD niet al te erg beschadigd is of een andere brander die die CD beter leest (heb dit wel eens gehad).
Link naar reactie
[quote:3efa0d76f3="roy_startpag"]Een beschadigde CD kopieren geeft een beschadigde kopie. Het afspelen van de CD in b.v. de brander kan die wel proberen, maar die tip is al in het begin van de topic genoemd.[/quote:3efa0d76f3] Sorry maar ik ben het niet met je eens dat als je een beschadigde CD kopieerd, je ook een beschadigde CD krijgt als kopie. Het ligt er helemaal aan hoe erg de CD beschadigd is. Als je een CD kopieerd zal door error correctie geprobeerd worden de beschadigde sectoren te herstellen. Ik heb zelf wel eens een beschadigde CD op deze manier gered. Het is een mogelijkheid, het wil niet altijd werken.
Link naar reactie
Indien je dezelfde versie hebt start je op met een diskette mét ondersteuning van Cdrom. Dan tik je: E:\setup /P F Daarbij ervan uitgaande dat E: jou Cdrom is, maar het kan evengoed D: zijn. Wat doet /P F ? dat hersteld uw Windows met behoud van alle bestaande korrekte instellingen. Kan je uiteraard alleen met alle versies van windows tot en met 98se. Lukt dit niet (1x op 1000 gaat het fout, maar dan is er iets zeer ernstig): kort en goed een Format C: en opnieuw installeren.
Link naar reactie
[quote:a263f920f9="roy_startpag"]Dat wij het niet met elkaar eens zijn maakt ff niet uit. Laten we niet off-topic gaan, en dus een slotje gaan uitlokken. We gaan gewoon de TS helpen met zijn probleem, en geen ja/nee spelletjes spelen. Deal :lol: ?[/quote:a263f920f9] Dit is wel heel erg makkelijk. Bovendien is de discussie niet off topic. Maar goed, einde discussie. De TS moet doen wat hij wil met de info.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...