anoniem Geplaatst: 15 juni 2005 Delen Geplaatst: 15 juni 2005 OP een PC met Windows XP Pro SP2 heb ik een HP Deskjet 5600 die via USB lokaal verbonden is gedeeld. Een aantal andere pc,s in het netwerk kunnen deze printer echter niet toevoegen. Waar kan dit aan liggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2005 Gebruikersrechten? Kun je vanaf andere pc's de printer wel zien? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2005 Vanaf een aantal PC,s wel, vanaf een aantal PC,s niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2005 En kan je wel printen vanaf de computers die de printer wel zien? Zijn er verschillen tussen "ziende" en "blinde" computers? OS, gebruiker, etc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2005 De werkstations die de printer zien kunnen ook gewoon printen. Moeten we het probleem nu zoeken bij de PC waar de printer mee verbonden is of bij de PC,s die hem niet zien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2005 Als je van bepaalde pc's wel, en van andere niet kunt printen, dan lijkt het mij dat het fout gaat op de pc's die de printer [i:790de1b2a0]niet[/i:790de1b2a0] zien. Zijn er verschillen met de andere, werkende, pc's? En zo ja, wat zijn de verschillen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2005 Kleine gok, zijn alle firewalls en andere beveiligingsrommel uit? :-? Meest voorkomende gevallen staan die dingen nog aan, met alle gevolgen van dien, later als je de printer weer ziet op die pc, een voor een aanzetten en dan in de firewall een "allow"-regel aanmaken zodat de andere pc's hem bliijven zien! Gr. Brandsrus Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2005 Het zijn PC,s met zowel windows 98 en XP De PC die de printer wel ziet is een XP machine. De PC,s die de printer niet zien zij ook XP machine,s Als ik in de netwerkomgeving kijk dan kan ik de PC waar de printer aanhangt wel zien echter ik kan hem niet verder benaderen. Dus zit ik eerder te denken aan een rechten kwestie. Bingo...... De Pc,s waar het wel goed gaat loggen aan op een domein. ALs ik de laptop aan lot loggen op het domein dan ziet hij de printer wel en kan hij ook geïnstalleerd wordem. Daarmee is het probleem dus duidelijk. Alleen hoe los ik het op. ALs ik de gebruiker in laat loggen op het domein dan is hij zijn eigen gebruikersinstellingen kwijt. (Bijvoorbeeld ook zijn lokale pst bestand van outlook.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2005 probeer eens via de command prompt de printer te koppelen op een machine die het niet goed doet: [code:1:4b2218d688]net use lpt1 \\<servernaam>\<printernaam> /user:<domeinnaam>\<geldigeuser> <wachtwoord>[/code:1:4b2218d688] Dat zou moeten werken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2005 Helaas, ik krijg geen toegang. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2005 Krijg je een foutmelding? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2005 Hij geeft de melding dat ik geen toegang krijg tot de betreffende server(PC) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2005 Heb je de betreffende gebruiker bekend gemaakt op de pc waaraan de printer gekoppeld is? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen