anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Delen Geplaatst: 13 juni 2005 Hallo, Ik heb een nieuwe PC met windows xp home edit erop staan, maar ik wil er pro op gooien. Probleem is dat als ik boot van winxp pro cd dat hij niet verder komt dan 'hardware word gecontroleerd' en dan komt er zwart scherm. :o best raar. weet iemand mischien hoe ik verdr kan kome?? alvast bedankt:) Pc: intel celeron 2.2 ghz 256 mb ram 64 mb videokaart samsung hdd 40 gb (trage pc, maar hij was gratis;)) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 Draait de PC wel zonder problemen met Windows XP Home? Geen vastlopers o.i.d.? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 En als je de CD in de brander doet? Kom je dan wel verder? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 [quote:a1a82c7a69="roy_startpag"]En als je de CD in de brander doet? Kom je dan wel verder?[/quote:a1a82c7a69]Is de installatie CD wel helemaal lekker? Komt hij wel verder als je hem test in een andere systeem? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 En als je de installatie start vanuit windows xp home? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 [quote:42d0bdd9b7="dark_snake"]Probleem is dat als ik boot van winxp pro cd dat hij niet verder komt dan 'hardware word gecontroleerd' en dan komt er zwart scherm.[/quote:42d0bdd9b7]Een vastloper dus, dit is toch aan het begin van de installatie? Heb je de WIndows XP Home ook al eens nieuw geinstalleerd of betrof dat een oude/oorspronkelijke installatie. Wat ik graag wil weten: kan de Home versie op dit moment wel probleemloos worden geinstalleerd? [quote:42d0bdd9b7="dark_snake"] Pc: intel celeron 2.2 ghz ... (trage pc, maar hij was gratis;))[/quote:42d0bdd9b7]Hoe zo traag? Als die echt traag is, dan is er toch wel wat anders aan de hand. Ik weet dat Windows XP nogal kritisch is ten aanzien van de hardware. Een hardware fout leidt nogal eens tot het mislukken van de installatie. Soms is het ook gewoon een warmte probleem. Er zouden niet zoveel verschillen bestaan tussen WIndows XP Home en Professional. Tot nu toe eenmaal meegemaakt dat een computer geen Professional wilde accepteren (dat was een K6-III systeem). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 mwah ik heb hier ook xp pro op een P3 500Mhz met 196Mb RAM staan hoor werkt allemaal prima... niet eens traag ofzo met gewoon officetoepassingen etc. Maar wil ie niet als je m gewoon boot met een geformatteerde HDD ofzo of ook niet als je als je in windows zit en dan de cd erin en dan Upgrade kiest? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2005 Eerst home deïnstalleren of upgrade-versie kopen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2005 [quote:cab7a831fc="Sander_e_s"]Eerst home deïnstalleren of upgrade-versie kopen.[/quote:cab7a831fc] Ja maar dat is zijn probleem niet. Hij wil waarschijnlijk met de Setup Home eraf gooien. Maar zover komt-tie niet. Nu kan die wel met Fdisk gaan werken alvorens hij de CD start, maar daarna loopt-tie nog steeds vast hoor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2005 De Home versie draait zonder problemen. De installatie CD is wel goed, want bij mij thuis draai ik gewoon het zelfde (XP pro SP2). Of de Home versie probleemloos geinstalleerd kan worden weet ik niet, want ik het dit zo meegeleverd gekregen en bezit hiervan geen schijfje. Waar ik bang voor ben als ik home op een andere manier erafgooi, dat hij geen ekle windows cd pakt want hij stopt letteriljk bij 'hardware word gecontroleerd' en dan zwart scherm. Pc zit niet vast, want cntrl+alt+del werkt wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2005 Dan zou ik het er gewoon op laten staan. Een weg terug is er kennelijk niet. Omdat je niet zeker weet of Home installeert, zou ik de stabiliteit van de computer eerst maar eens in de gaten houden. Wat is overigens de reden om van Home naar Prof te gaan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2005 Staat mischien de bootsector virus protectie aan in de bios? Dit is namelijk een hardware issue. Mischien even het geheugen testen met memtest, en de hardeschijf controleren met de tool van de fabrikant. Heb je verder nog exotische hardware aangesloten zoals videobewerkingskaart usb apparatuur etc..? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2005 [quote:e777aad659="dark_snake"]De Home versie draait zonder problemen. De installatie CD is wel goed, want bij mij thuis draai ik gewoon het zelfde (XP pro SP2). Of de Home versie probleemloos geinstalleerd kan worden weet ik niet, want ik het dit zo meegeleverd gekregen en bezit hiervan geen schijfje. Waar ik bang voor ben als ik home op een andere manier erafgooi, dat hij geen ekle windows cd pakt want hij stopt letteriljk bij 'hardware word gecontroleerd' en dan zwart scherm. Pc zit niet vast, want cntrl+alt+del werkt wel.[/quote:e777aad659] Het zou idd aan de hardware kunnen liggen. Wat dat betreft sluit ik me bij taco aan. Ik zou toch ff nagaan waar het probleem zit. Want als die setup niet lukt, zullen we hoogstwaarschijnlijk nog meer problemen krijgen met deze PC in de toekomst. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen