Ga naar inhoud

Probleem met Win98 installeren vanaf partitie


Aanbevolen berichten

Tweede stap: Op HDD 'met probleem' Win98 geïnstalleerd vanuit D:\ met Setup. Ook dit is gelukt. Volgende stap wordt ATX Form Factor Card weer aanbrengen. En dan alle aanvullende programma's installeren. Een klus. Gelukkkig sla ik data en gedownloade programma's routinematig op in een andere partitie dan c:\. Dus is alles er nog in de premordiale vorm. De suggestie om de kaart(en) te ontkoppelen bleek zeer doeltreffend. Vraag blijft: waarom?
Link naar reactie
[quote:32160a9605="jrbr13"]probeer is X:\setup /p X= de partitie waar de windows op staat waarbij /p de foutmelding weglaat SU.... dit commando haalt de comannd weg van de oude maar je je hebt de c schijf niet geformat anders zou de melding niet krijgen[/quote:32160a9605] Sorry, maar het lijkt mij dat we al een stap verder zijn.
Link naar reactie
[quote:d4224be829="ldej24"]Eerste stap: ATX Form Factor kaart verwijderd. System.ini vervangen door oudere versie. Cfr MS Q306482.[/quote:d4224be829]Ik zou zo niet weten wat die FOrm factor kaart ermee te maken heeft. Daar zit iha weinig hardware op. PS/2. Ir en USB uitschakelen in de BIos zou een vergelijkbaar effect kunnen hebben. Dat van die System.ini kan de echte reden zijn. Dit omdat in principe je geen schone installatie hebt uitgevoerd want anders was dat bestand er niet eens geweest. Installeren over een zieke WIndows tja, dat weet ik niet. Maar misschien handig om een samenvatting te maken van wat de echte situatie is. VOlgens mij klopt de in het begin gegeven situatie van geen kant. DUs voor mij eigenlijk alleen maar gissen.
Link naar reactie
[quote:506532a3db="Hans.Vosman"][quote:506532a3db="ldej24"]Eerste stap: ATX Form Factor kaart verwijderd. System.ini vervangen door oudere versie. Cfr MS Q306482.[/quote:506532a3db]Ik zou zo niet weten wat die FOrm factor kaart ermee te maken heeft. Daar zit iha weinig hardware op. PS/2. Ir en USB uitschakelen in de BIos zou een vergelijkbaar effect kunnen hebben. Dat van die System.ini kan de echte reden zijn. Dit omdat in principe je geen schone installatie hebt uitgevoerd want anders was dat bestand er niet eens geweest. Installeren over een zieke WIndows tja, dat weet ik niet. Maar misschien handig om een samenvatting te maken van wat de echte situatie is. VOlgens mij klopt de in het begin gegeven situatie van geen kant. DUs voor mij eigenlijk alleen maar gissen.[/quote:506532a3db] Oef! De herbenoemde System.ini stond op een andere partitie. Bij installeren was c:\ leeg na formateren (zie boven). Lijkt mij een schone installatie, of vergis ik mij? De opmerking over een 'zieke Windows' kan ik niet volgen. Wat klopt er niet in de 'in het begin gegeven situatie'? Ik heb het naar eer en geweten opgeschreven.
Link naar reactie
Ik wist wel dat WIN.COM problemen kon geven, maar een oude SYSTEM.INI wel. Ik vermoed dat je iets heel verstandigs hebt gedaan: een kopie gemaakt van de oude installatie ... ? Tja, dan moet het aan die ATX form factor kaart liggen. Heb je er een foto van? Ik ken eigenlijk alleen maar het 'standaard' Asus USB, PS/2, IR adaptertje, dat is volgens mij erg onschuldig.
Link naar reactie
[quote:771230d8e8="Hans.Vosman"]Ik wist wel dat WIN.COM problemen kon geven, maar een oude SYSTEM.INI wel. Ik vermoed dat je iets heel verstandigs hebt gedaan: een kopie gemaakt van de oude installatie ... ? Tja, dan moet het aan die ATX form factor kaart liggen. Heb je er een foto van? Ik ken eigenlijk alleen maar het 'standaard' Asus USB, PS/2, IR adaptertje, dat is volgens mij erg onschuldig.[/quote:771230d8e8] Voor oude system.ini zie support microsoft Q306482 (zie boven).en http://www.kbalertz.com/kb_Q306482.aspx Voor ATX Form Factor Card: http://www.plasma-online.de/english/help/solutions/atx_formcard.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...