anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Delen Geplaatst: 11 juni 2005 :D Hoi, allemaal ik een vreemd probleem. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet? probleem-> Omdat gisteren mijn dvd-rom drive de geest had gegeven heb ik vandaag een nieuwe dvd brander bijgekocht. Ik plaats m'n nieuwe brander en start vervolgens xp op. Alles lijkt normaal. Bij "mijn computer" is mijn nieuwe brander te zien. Even erna moet ik voor het één of ander de pc rebooten. Het gevolg is: in "mijn computer" is geen enkele brander meer te zien. In de bios staan ze wel allebij. Bij het onderdeel apparaatbeheer wordt aangegeven dat het stuurprogramma niet geladen kan worden. Opstelling -> primary IDE poort -> master = plextor , slave = pioneer. Beide zijn dvd branders. oplossing? Kan het zijn dat er op 1 ide kanaal geen 2 branders mogen zitten? :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 2 branders op een ide poort is opzich geen probleem. Heb je binnen windows beiden branders al eens verwijderd en dan vervolgens de pc opnieuw op laten starten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 Heb ik geprobeerd. Helaas blijft het probleem. Heb ook beide branders appart aangesloten, maar er is geen van beide dat werkt. Windows blijft de opmerking geven dat het stuurprogramma niet kan geladen worden of dat het ontbreekt. EDIT: wanneer ik bijv. een opstart cd gebruik werkt de cd-rom wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 master/slave wel goed? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 Dan zou ik zeggen instaleer aspi eens, misschien is die corrupt. http://www.adaptec.com/worldwide/support/drivers_by_product.jsp?sess=no&language=English+US&cat=%2FProduct%2FASPI-4.70&prodkey=Windows+ASPI+Package Nog bepaalde brandsoftware geïnstalleerd of iets dergelijks? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 [quote:6e9904d8e1="pdexie"]Dan zou ik zeggen instaleer aspi eens, misschien is die corrupt. http://www.adaptec.com/worldwide/support/drivers_by_product.jsp?sess=no&language=English+US&cat=%2FProduct%2FASPI-4.70&prodkey=Windows+ASPI+Package Nog bepaalde brandsoftware geïnstalleerd of iets dergelijks?[/quote:6e9904d8e1] Heb aspi geïnstalleerd, maar geeft geen verandering. Heb pas een nieuwe xp-install gedaan brandsoftware was nog niet opnieuw geïnstalleerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Raar dat het bij jouw zo loopt, ik heb wel meer pc's gezien waar op op dezelfde ide poort 2 branders zaten. En heb je al geprobeerd bij apparaatbeheer waar je melding komt alles te verwijderen mbt je branders en dan de pc opnieuw op starten? Heb je binnen je bios ook gewoon alles mbt tot je ide poorten op auto staan? Ik bedoel dus dat alles dan gewoon automatisch gededecteerd wordt. Ik zie bij je spec dat je zowel xp pro plus xp pro 64 bit hebt, heb je het probleem bij beiden windows versies? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Ik had nog het één en ander geprobeerd maar niets werkte. Heb nu een nieuwe xp install gedaan en het probleem is opgelost. Alles werkt normaal. Ik snap er niks van :roll: Maar ja niks geklaagd, het werkt :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen