anoniem Geplaatst: 10 juni 2005 Delen Geplaatst: 10 juni 2005 Hoi, Op school draaien ze Windows 2000 en ik heb heel erg weinig rechten als ik inlog. Ik mag niet rechtermuisknop doen , ik zie alleen in Deze Computer de CD Speler en de Floppydrive , ik mag niets downloaden ( Wat soms wel moet ivm school !) etc etc. Ik zou graag wat meer rechten willen krijgen , hoe kan ik dat , zelf , doen... Met welk programma ? Freek Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2005 Niet.. Ga zeuren bij systeembeheer, al krijg je dan ws. te horen dat dat niet mag van 'hen van hogerop'. Zoek je het hogerop, dan krijg je te horen dat ze het niet snappen. Opeens een helder idee: kan je niet knoppix booten van cd? Je kan ws niet in de BIOS komen, maar je hebt soms wel een opstartmenu-knop. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2005 [quote:d039acd0f1="MichielPH"] Ga zeuren bij systeembeheer, [/quote:d039acd0f1] of kijk of ze geen bijbaantje voor je hebben :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2005 Er bestaat windows XP bootCD dat je net als knoppix boot via cd. Hebben jullie novell server op school ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2005 Nou nou wat een antwoorden... Nee , ze runnen naar mijn idee Windows 2000 Server Freek Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2005 [quote:80bcd964d1="THE_GAME_MEN!"]Nou nou wat een antwoorden...[/quote:80bcd964d1] Wat verwacht je dan ? Het enige oplossing is door middel van script of iets dergelijks et server kraken en dan voor jouw account rechtren wijzegen. Het kans is dat je gepakt word is 99%. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 Gewoon vragen aan systeembeheer is de beste optie. Als jij kan uitleggen dat bepaalde opties echt noodzakelijk zijn om je schoolwerk te doen, dan willen ze vast wel kijken of ze iets kunnen regelen (weet ik uit eigen ervaring). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 [quote:f560628925="PS"]Gewoon vragen aan systeembeheer is de beste optie. Als jij kan uitleggen dat bepaalde opties echt noodzakelijk zijn om je schoolwerk te doen, dan willen ze vast wel kijken of ze iets kunnen regelen (weet ik uit eigen ervaring).[/quote:f560628925] Ik denk dat die het niet zou doen, Want de school heeft de netwerkbeheerder gevraagd om die mogelijkheden uitteschakelen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 't zou ook niet echt handig zijn als een beheerder allerlei zaken dicht timmert, omdat uit ervaring blijkt dat als hij dat niet doet, er allerlei troep op het systeem komt en mensen dingen doen die de stabiliteit benadelen (om het maar voorzichtig te zeggen) en dat een beetje handige gebruiker die deuren weer wagenwijd wil openzetten. De beste oplossing is idd gewoon met die beheerder kontakt opnemen en uitleggen wat er gemist wordt. Ik neem aan dat jij niet de enige bent die tegen dat probleem aanloopt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 Tis vrij eenvoudig het local administrator account te kraken (wachtwoord reset, 5 minuten werk) en dan jezelf tot Admin te liften. Maar vraag is of je dat wilt. Denk na over de consequenties, die kunnen wel eens fors zijn. Denk ook na over waarom je zo weinig rechten hebt. Beter is dan een discussie erover te voeren. Zet argumenten en mogelijkheden op een rij en ga een gesprek aan met de admin en zeker een docent ofzo erbij. Speel het via een leerlingenraad. In je uppie klooien is namelijk ook in je uppie de straf vangen die ontegenzekkelijk gaat volgen. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Bedankt voor de reacties , ik ga idd eens praten en overleggen met de leerlingen raad. Als ik met de systeembeheerder wil praten moet ik wel ff een Russische Tolk inhuren , die man verstaat niet zo goed nederlands.. Freek Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 [url]http://www.russianlegal.nl/[/url] [url]http://www.aapeha.nl/[/url] :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 [quote:58c96e3287="FTI"][url]http://www.russianlegal.nl/[/url] [url]http://www.aapeha.nl/[/url] :P[/quote:58c96e3287] flauwe opmerking maar ja bij mij op school hebben zo novell weet iemand hoe je daar meer rechten krijgt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 dit ben je niet van plan he\? [quote:86b6e995df]In Gouda zijn drie leerlingen uit het VWO van school gestuurd vanwege het plegen van computerinbraken. Door verschillende computers te hacken kregen ze toegang tot persoonlijke informatie van zowel docenten als leerlingen, die ze vervolgens via het internet verspreidden. De scholengemeenschap heeft al een klacht neergelegd tegen de drie en er loopt dan ook een onderzoek naar hun activiteiten. Ondertussen zijn ze op hun school, het Driestar College, niet langer welkom.[/quote:86b6e995df] Bron: [url]http://www.tweakers.net/nieuws/35553[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Probeer es om in het register te komen met uitvoeren: regedit. Als dat niet mag moet je ff een scriptje schrijven voor het register. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Ik denk dat dat een beetje illegaal wordt, dat is niet de bedoeling lijkt mij... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 [quote:c7f63b1fb7="lasse"]Probeer es om in het register te komen met uitvoeren: regedit.[/quote:c7f63b1fb7] Ik denk dat hij sowieso al niets kan uitvoeren, dat is tenminste bij ons op school zo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 heb bij mij op school de server gehack, toen iederen admin gegeven en het systeem plat gegooit, ze snppe nog steeds niet hoe het heeft kunnen gebeuren :D na zonder vakantie stuur ik ff mailtje naar de systeem beheerder, kijke wat die zegt :P (natuurlijk via een anoniem mail adres) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Stoer.. :-? Durf er dan ook nog voor uit te komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 ja doe ik nog wel een keer, vertel ik hem gelijk hoe die kan verbeteren :P maare da was week voor de vakantie :P dus.. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen