anoniem Geplaatst: 10 juni 2005 Delen Geplaatst: 10 juni 2005 In een netwerk met NT4 is een aantal jaren geleden een XP machine geinstalleerd. Voor de gebruiker was er een policy van toepassing. Daardoor kreeg de gebruiker op die machine een aantal beperkte rechten waardoor bij bijvoorbeeld niet op de rechter muis kan klikken of zijn beerldscherminstellingen kan wijzigen. Deze policy is echter niet meer van toepassing. Nu heb ik eens gehoord dat je dit kunt oplossen door lokaal in de map document en settings de betreffende gebruiker moet verwijderen en hem opnieuw in het netwerk aan moet laten melden. In deze map staan bij die gebruiker echter instellingen en documenten (bijv. outlook) die ik niet zomaar wel verwijderen. Is er een andere manier om dit op te lossen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Rename de gebruiker. Laat hem dan op het netwerk inloggen met de oude naam. Geef de nieuwe gebruiker rechten op de oude mappen of kopieer de inhoud daarvan voor zover de bestanden nog niet bestaan voor de nieuwe gebruiker. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 Daar heb ik zelf ook al aan zitten denken. Misschien dat ik het inderdaad maar op die manier moet oplossen. Toch moet er volgens mij ook een andere manier zijn om dit probleem op te lossen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen