Ga naar inhoud

Windows verplaatsen naar andere schijf (of partitie)

Aanbevolen berichten

Hoi Ik zit met het navolgende probleem: ik heb twee vaste schijven in mijn systeem: een van 20 GB en een van 160 GB. De kleinste is opgedeeld in twee partities van respectievelijk 7 en 13 GB. De partitie van 7 GB is mijn C schijf en hierop staat het besturingssysteem Windows XP. Nu krijg ik regelmatig de mededeling dat ik te weinig ruimte heb op mijn C schijf. Kan iemand mij vertellen hoe ik het besturingssysteem kan overzetten naar die andere partitie (van 13 GB). Ik heb het geprobeerd d.m.v. het maken van een backup van C naar desbetreffende partitie maar dit werkte ook niet (kon de stationsaanduiding niet wijzigen). Het zal voor een expert wel erg dom en onhandig klinken maar ik vraag toch maar om hulp........ Al vast bedankt hadebe :)
Link naar reactie
Met ghost kan je wel een installatie verplaatsen. Het moet dan wel hetzelfde station en als de installatie op de 1e HD zat, moet die uiteindelijk ook op de 1e hd komen. Doe je dat niet, dan moet boot.ini ook aangepast worden. En dan wordt het best tricky. Zelf heb ik dit eenmaal gedaan. Ik moest wel gelijk activeren dus het wordt wel gezien als een zeer heftige wijziging. Alleen heb ik om een telefoontje te sparen naar Microsoft die Windows XP installatie niet geactiveerd. Het was voor mij slechts een uitprobeersel. Nu zit ik zelf met een soortgelijk probleem. Misschien moet ik wat software deinstalleren en op een andere partitie zetten. Ik heb het wisselbestand al vergroot op een andere partitie. DIt is niet voldoende omdat de door mij gebruikte software kennelijk niet via Windows geheugen reserveert maar gewoon via een eigen bestand in de tijdelijke map. Dat is best wel lastig.
Link naar reactie
De map Mijn Documenten kan ook nog worden verplaatst naar een andere partitie. Kijk onder eigenschappen van Mijn Documenten. Zie ook http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;310147 Download het programma [url=http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml]treesize[/url] om te zien welke directories er (behalve Windows) veel ruimte in neemt. Je kan ook nog met bijv. Partition Magic de grootte van C: aanpassen. Wel eerste de partitie die verkleind moet worden defragmenteren. Sjaak
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...