anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Delen Geplaatst: 8 juni 2005 In Add/Remove programs (win xp pro sp2) komt tussen de programma's beginnend met D en E een heel groot blok vreemde banden. Het begint met een volkomen zwart blok, als je verder naar onderen gaat komen er van de zijkanten steeds meer gekleurde banden bij. In het midden staat dit beeld [img:bbc35da87b]http://home.hccnet.nl/p.j.thys/add_remove.jpg[/img:bbc35da87b] Als je naar onderen gaat verdijnen er van het midden uit steeds meer banden tot het onderste stuk weer helemaal zwart is. Dan komen de programma's die met E beginnen. Wat is er nu weer aan de hand? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 Scan je PC eens op virussen en spyware met de nieuwste definities. En heb je trouwens verder nog last van andere problemen? Dat zou misschien verband met dit probleem kunnen hebben. Dus b.v. vastlopers etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 Hitman pro vond navexcel, virusscan loopt nog maar heeft nog niks gevonden, staat wel continue aan met nieuwste definities (symantec virusscan en internet security) Heb 2 weken terug veel last van vastlopers gehad, heb dit toen geweten aan slechte drivers voor mijn tv kaart, na alles gedeinstalleerd te hebben en weer geinstalleerd heb ik de laatste tijd eigenlijk geen last meer! Overigens zijn nu de banden alleen maar zwart-wit en niet meer gekleurd ?!?!? Is er een virus bekend met deze symptomen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 Toevallig Autocad geïnstalleerd? Geeft soms van die problemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 Weet je nog wat je als laatste hebt geinstaleerd voor dat het probleem zich voor deed? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 je spreekt over een "tv-kaart": bedoel je dat echt zo of bedoel je je grafische kaart? grafische kaarten en tv-kaarten samen geven nog wel eens ellende nl. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 Nee ik bedoel echt TV kaart. Dat het problemen geeft heb ik gemerkt ;-((. Wat ik als laatste geinstalleerd heb weet ik niet, want ik heb net pas gemerkt dat dit verschijnsel zich voordoet. Heb ongeveer 2 weken geleden (bij het proberen problemen met de tv-kaart op te lossen) voor het laatst het ad/remove programs scherm opengehad. Sindsdien zo'n 10 programma's geinstalleerd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 oké. en heb je de drivers van je grafische kaart ook weggehaald en opnieuw geïnstalleerd (zo mogelijk de nieuwste versie van de site van de fabrikant)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 En wat je ook kan doen is ff de tv-kaart uit het systeem schroeven, en dan proberen. Driver videokaart opnieuw installeren. En kijk ook ff of die spyware- en virusscanner nog iets op levert. Als dat allemaal niks op levert kun je overwegen met systeemherstel ff terug te gaan naar een situatie toen het nog werkte. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 Ja. Overigens, alles werkt verder goed, geen problemen met de grafische kaart, tv-kaart werkt nu ook goed, alleen rare banden in een deel van het add remove programs scherm, tussen de prgramma's die met d en e beginnen. Die programma's staan overigens normaal in de lijst [img:926ddf29a9]http://home.hccnet.nl/p.j.thys/add_remove1.jpg[/img:926ddf29a9] [img:926ddf29a9]http://home.hccnet.nl/p.j.thys/add_remove2.jpg[/img:926ddf29a9] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 NAV heeft geen virussen gevonden! Met RegEdit zie ik in de software uninstall sectie[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Electronic Arts Game Updater] "UninstallString"="M:\\WINDOWS\\IsUninst.exe -f\"m:\\Program Files\\EACom\\Update\\Uninst.isu\"" "DisplayName"="Electronic Arts Game Updater" deze key volgt op DX-Ball 2 (de laatste in add-remove programs voor het rare stuk) en wordt gevolgd door Everest Home Edition (de eerste na het rare stuk). Iemand ervaring hiermee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 lijkt me niet dat het echt helpt maar proberen kan geen kwaad. selecteer de betreffende key, en kies voor exporteren daarvan. verwijder de key vervolgens en kijk eens of het effect heeft. zo ja, het prog heeft een uninstaller dus die vind je altijd wel weer terug, dus kun je best zonder die key. zo nee, dan klik je in de verkenner dubbel op het gesavede .reg bestand en heb je de key weer terug, als je dat zou willen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 Had ik zelf kunnen verzinnen ;-) Ik had de key al geexpoorteerd om de gegevens in het mailtje te zetten, en als ik hem ooit nodig heb kan ik hem weer inporteren. Deinstalleren via add remove programs kon toch al niet, want dit programma stond er niet in (rare banden op plek van dit programma). Verwijderen van de key uit het register heeft het probleem opgelost. Hoe deze key (onderstaande is echt alles wat in de export van de key staat) [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Electronic Arts Game Updater] "UninstallString"="M:\\WINDOWS\\IsUninst.exe -f\"m:\\Program Files\\EACom\\Update\\Uninst.isu\"" "DisplayName"="Electronic Arts Game Updater" dit probleem veroorzaakt kan hebben is nij een raadsel, ik zie er echt niks vreemds in. Maar voor de rest probleem dus opgelost! bedankt met z'n allen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen