anoniem Geplaatst: 6 juni 2005 Delen Geplaatst: 6 juni 2005 Heeft iemand ooit het volgende probleem mee gemaakt en er een oplossing voor gevonden/gekregen? Wanneer ik een programma open door op een icoon te klikken, duurt het een seconde of 8 voordat het programma opent cq. start. Het maakt niet uit of het nu Internet Explorer, MS Word of welke utility het ook is. Het duurt gigantisch lang. In 1e instantie viel het me niet zo op maar hoe verder de tijd hoe trager het openen van een prog duurt. Een maand of wat geleden viel het me voor het 1st op dat het openen/starten van een programma wat trager ging dan net na mijn pas geinstalleerde Windows XP Pro (september 2004). Naarmate de weken/maanden verstreken werd deze tijd alsmaar langer, tot 8 sec. nu. Kortweg, ca. een maand of 4 terug, duurde het starten/openen van een progamma of een utility zo'n 3-4 sec. Nu is dit opgelopen tot 8 sec. nadat ik op een icoon/snelkoppeling heb klikt. Heb het nog nooit meegemaakt en zou ook totaal niet weten in welke richting ik zou moeten zoeken. Het doet zich ook voor bij een geopend programma (bv. bij Excel)! Het openen van een nieuwe werkblad vergt dezelfde tijd.... Ben bang dat ik over een maand of wat, tussendoor naar het toilet kan voordat een programma eindelijk geopend is ;-) Wie weet een oplossing, ik zou er heel erg blij mee zijn. Ik werk met Win XP Pro. M'n videokaart is een ATI Radeon 9600 Pro 128Mb AGP, DVI VGA en TV-Out. Hoop dat ik mijn vraag in het goede forum gesteld heb, dacht van wel.... Alvast bedankt...!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2005 scan eens op spyware Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2005 [quote:1f43b505a8="plextor"]scan eens op spyware[/quote:1f43b505a8] Heb ik gedaan met Hitman Pro (AdAware, Stinger, SpyBot S&D etc. etc.) Was nl. ook het 1e waar ik aan dacht. Noppes helaas. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2005 [quote:ef9f349c4f="Tijmen"]Heeft iemand ooit het volgende probleem mee gemaakt en er een oplossing voor gevonden/gekregen? Wanneer ik een programma open door op een icoon te klikken, duurt het een seconde of 8 voordat het programma opent cq. start. Het maakt niet uit of het nu Internet Explorer, MS Word of welke utility het ook is. Het duurt gigantisch lang. In 1e instantie viel het me niet zo op maar hoe verder de tijd hoe trager het openen van een prog duurt. Een maand of wat geleden viel het me voor het 1st op dat het openen/starten van een programma wat trager ging dan net na mijn pas geinstalleerde Windows XP Pro (september 2004). Naarmate de weken/maanden verstreken werd deze tijd alsmaar langer, tot 8 sec. nu. Kortweg, ca. een maand of 4 terug, duurde het starten/openen van een progamma of een utility zo'n 3-4 sec. Nu is dit opgelopen tot 8 sec. nadat ik op een icoon/snelkoppeling heb klikt. Heb het nog nooit meegemaakt en zou ook totaal niet weten in welke richting ik zou moeten zoeken. Het doet zich ook voor bij een geopend programma (bv. bij Excel)! Het openen van een nieuwe werkblad vergt dezelfde tijd.... Ben bang dat ik over een maand of wat, tussendoor naar het toilet kan voordat een programma eindelijk geopend is ;-) Wie weet een oplossing, ik zou er heel erg blij mee zijn. Ik werk met Win XP Pro. M'n videokaart is een ATI Radeon 9600 Pro 128Mb AGP, DVI VGA en TV-Out. Hoop dat ik mijn vraag in het goede forum gesteld heb, dacht van wel.... Alvast bedankt...!!![/quote:ef9f349c4f] Dit zelfde probleem heeft iedereen wel eens gehad. Alleen velen weten wat ze moeten doen :D . 1. Anti-Virus scanner laten scannen 2. Spy/Adware scanner laten scannen. 3. C en overige schijven Defragmenteren (zeer goed programma is Perfect Disk) 4.Kijk eens in Windows Taakbeheer wat voor overbodige programma's er aanstaan (vaak spyware). 5. ALS NIETS VAN DEZE BOVENSTAANDE DINGEN WERKT, SLA DAN JE BELANGRIJKE BESTANDEN OP EN FORMATEER JE COMPUTER EENS. (alleen bij nood :P ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2005 [quote:3740903fdf="lasse"]4.Kijk eens in Windows Taakbeheer wat voor overbodige programma's er aanstaan (vaak spyware).[/quote:3740903fdf]Als er ondanks het scannen met Hitman pro en die andere antispyware toch nog vreemde programma's op je PC draaien zou je kunnen overwegen om een HijackThis log bij [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewforum.php?f=15]Beveiliging & privacy[/url] te plaatsen. Lees [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=765174#765174]hier[/url] hoe dat moet. Download HijackThis [url=http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/HijackThis.exe]hier[/url]. vr.gr.smeenk :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2005 Waarom denk je dat ik deze vraag op het forum stel? Heel gewoon omdat ik alles, maar dan ook echt alles al geprobeerd heb waar ik zelf niet op kan komen. Verder heb ik al de voorstellen die je opnoemt al lang en breed geprobeerd, vandaar dat ik het forum maar eens gaan bezoeken. Maar om op je antwoorden/voorstellen te komen: 1. Ik heb Norton AV 2005 draaien en draai elke(!) week een complete scan, zelfs on-line scans. 2. Als je goed gelezen had heb ik gigantisch veel anti-spyware progs laten draaien waaronder Hitman Pro, die oa. door Adaware en SpyBot S&D laat scannen op spyware. 3. Heb net nog even al m'n fysieke HardDisks plus alle partities gedefragmenteerd. Gebeurt ook elke week. 4. Taakbeheer heb ik ook net nog even open gehad (voor de zoveelste keer). Ook noppes, nada. 5. Waarom zou ik deze vraag op het forum zetten als ik zelf ook wel weet dat formatteren altijd helpt..?! Kleine moeite, veel werk erna ;-) Dus, inderdaad ALLEEN BIJ NOOD..!!! Maar ik wil niet alleen van dit probleem af maar zou ook graag willen weten WAAR het vandaan komt. In elk geval bedankt voor het meedenken. Thanks! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2005 Hai, sorry dat ik de verkeerde tekst onder jou naam heb gezet. Deze was bedoeld voor jou voorganger. Maar wat je voorstelt om een HijackThis log bij Beveiliging en Privacy te zetten is geen gek idee..! Had ik nog niet aan gedacht. Heb er wel eens over gelezen en ken het wel maar weet niet (meer) hoe de procedure exact is. Ik zal je link even nalopen en kijken hoe je de log ook alweer aanmaakt. Want er moet iets op de achtergrond meedraaien dat voor die vertraging zorgt. Vind het alleen zo raar dat het heel langzaam 'opbouwt'.. Als het nu iets is wat ineens was opgetreden dan zou je nog wel een oorzaak kunnen aanwijzen. Maar dit gaat echt heel langzaam en sluipend. Maar ik ga je link aanklikken en kijken hoe ik je HijackThis log moet aanmaken/instellen..! En dan maar kijken of er iets uitrolt. Mocht je nog meer ideëen hebben.. Ze zijn van harte welkom ;-) Als er ondanks het scannen met Hitman pro en die andere antispyware toch nog vreemde programma's op je PC draaien zou je kunnen overwegen om een HijackThis log bij Beveiliging & privacy te plaatsen. Lees hier hoe dat moet. Download HijackThis hier. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2005 [quote:b04cae08da="Tijmen"]Mocht je nog meer ideëen hebben.. Ze zijn van harte welkom ;-)[/quote:b04cae08da]Maak je prefetch map eens leeg, dit wil ook wel eens helpen bij trage PC,s. Dus C:\WINDOWS\Prefetch vr.gr.smeenk :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2005 Die map mik ik elke zondag-avond leeg evenals m'n cookies, Temporary Internet Files en m'n map Geschiedenis. Is een automatisme geworden of een tic hoe je het ook mag noemen :-) In elk geval bedankt voor je tip. De goede hoeft er maar bij te zitten en ik ben een blij mens. Gr. Tijmen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2005 Hoi, [quote:ae5199289f="Tijmen"]en. Maar om op je antwoorden/voorstellen te komen: 1. Ik heb Norton AV 2005 draaien [/quote:ae5199289f] Probeer het eens (tijdelijk) zonder NAV. Ik heb al meerdere keren gemerkt dat deze virusscanner de boel behoorlijk kan vertragen. Mocht het uitschakelen/de-installeren van NAV de oplossing zijn, dan zijn er genoeg alternatieven te vinden. Ook gratis. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2005 Hai Mark, wat jij voorstelt om Norton AV eens uit te zetten heb ik ook al geprobeerd. Resultaat: niets. Maar we blijven doorgaan, tot het gaatje ;-) Bedankt voor je reactie. Gr. Tijmen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 Wanneer je heel vaak programma's installeerd, eventjes gebruikt en naderhand weer deïnstalleerd, zou een regcleaner mogelijk verbetering kunnen brengen. Al lijkt me dat niet waarschijnlijk omdat je je systeem nog niet zo lang geleden geformateerd hebt. Alle tot dusver gegeven oplossingen hebben betrekking op softwarematige problemen, misschien moet je ook even je hardware checken. het is niet ongewoon dat je geheugen om onverklaarbare redenen niet goed werkt, even uitgebreid testen met memtest (nacht laten draaien). http://www.memtest86.com/ Daarnaast zou je problemen kunnen hebben met je temperaturen, kijk hier eens: http://www.almico.com/speedfan.php Denk daarnaast ook eens aan hardwareconflicten, verkeerde drivers o.i.d. vr.gr.smeenk :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 Al eens een andere virusscanner overwogen? Ik heb ook een tijd Norton gebruikt en ook traag opstartende pc gehad. Wat ook een reden kan zijn is 1 of andere update van Windows. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 probeer eens [url=http://www.ccleaner.com/ref/?5A897D6F3FB9427FAE91FA533666BA28]crapcleaner[/url] om je pc-zooi op te ruimen en probeer 'ns een andere hdd. Maakt deze hdd rare geluiden? Wordt je pc niet te warm? Klokt ie zichzelf niet terug (zie bios). Heb je wel genoeg geheugen? (512+) Scan ook je hdd eens met 'n progje van de fabrikant om te kijken naar fouten ed. succes :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 Hallo allemaal, ik ben er na al jullie voorstellen, meedenken en antwoorden uiteindelijk uit..!! :D Zelf had ik de moed al lang opgegeven.... Toch is de boosdoener gevonden!! Maar eerst nog even over CCleaner. Heb ik ook al een paar keer gebruikt. Helaas ook zonder het gewenste resultaat. In ieder geval voor je meedenken. Thanks! Maar weer terug naar de boosdoener. Na een tip van [i:55bd74a64e][b:55bd74a64e]smeenk[/b:55bd74a64e][/i:55bd74a64e] om een HijackThis log te plaatsen, rolde er vandaag uit dat dat piepkleine progje het was dat voor al die ellende zorgde..... Waarom het er eigenlijk voor zorgde dat het openen van m'n programma's alsmaar trager ging, is me nog niet duidelijk. Vooral omdat het proces heel langzaam ging totdat je er niet meer omheen kon. Want wie valt het nu niet op dat het 8 sec. duurt voordat je bv. 'Excel' of welk ander programma na zo'n tijd geopend voor je neus had? Wel weet ik hoe dat ettertje van een program op m'n pc terecht gekomen is en zal nooit meer iemand alleen achter mijn pc laten. Hoe goed de bedoelingen ook mogen zijn!! Wanneer ik nl. zelf een nieuw programma of OS installeer dan kleed ik het zoveel mogelijk uit om alleen hetgeen te gebruiken wat ik relevant vind. Nu heeft een kennis van me, destijds CorelDraw 8 geinstalleerd vlak voordat ik het zelf wilde gaan doen. M'n vriend bedoelde het goed maar helaas, hij was me net voor door CorelDraw erop te zetten. En het rotte was ook nog eens dat hij het complete programma geinstalleerd had. Al die tijd heeft in CorelDraw een progje op de achtergrond gedraaid wat meteen opstart en draait wanneer Windows werd gestart. Het programma heet 'Corel Media Folders Indexer' en het ettertje zelf heet 'MFindexer.exe' (staat in CorelDraw/Programma's). Nadat ik dus de log van HijackThis ging uitpluizen, kwam ik het tegen. Heb het meteen van m'n pc gekeild incl. aanverwante programma's en m'n spulletje draait nu weer als voorheen, toen ik de laatste keer Win XP Pro net op m'n pc gezet had..!!! Na alles wat ik gedaan had, wat binnen mijn eigen mogelijkheden lag, lukte het me niet om dit euvel weg te krijgen. Ik ben dan ook enorm blij dat ik m'n vraag o/h forum gezet heb en met alle hulp die ik van jullie kreeg is de boosdoener gelukkig toch gevonden! Bij deze allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken en aandragen van evt. oplossingen. Vooral [b:55bd74a64e][i:55bd74a64e]smeenk [/i:55bd74a64e][/b:55bd74a64e]die me de HijackThis log heeft laten installeren :wink: Dat was de gouden tip of oplossing, hoe je het noemen wilt. Hier zit een blij en opgelucht mens deze tekst te tikken in een snel openende browser :P [b:55bd74a64e]Iedereen [/b:55bd74a64e]nogmaals hartstikke bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Groeten, Tijmen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2005 Ik ben blij te lezen dat je de oplossing gevonden hebt, het is bij dergelijke problemen toch altijd een beetje zoeken naar een naald in een hooiberg :wink:[quote:fd7c8e8af0="Tijmen"]Waarom het er eigenlijk voor zorgde dat het openen van m'n programma's alsmaar trager ging, is me nog niet duidelijk.[/quote:fd7c8e8af0]Ik ben een beetje aan het nazoeken geweest waarom dat progje voor die enorme vertraging heeft kunnen zorgen. Wat ik vond is dat het progammaatje te vergelijken is met [url=http://castlecops.com/s1227-Findfast_exe.html]Findfast.exe[/url] van Microsoft Office(ook al zo'n onnodig programma, dat ik iedereen altijd adviseer niet met windows mee op te laten starten) :roll: Het programmaatje houdt bij waar de documenten die je met CorelDraw hebt gemaakt zich bevinden en biedt je blijkbaar opties om deze sneller te kunnen vinden en openen. Bij jouw is waarschijnllijk het volgende gebeurd: het progje heeft alle locaties van CorelDraw-bestanden in een soort database opgeslagen, deze database werd iedere keer geraadpleegd wanneer je documenten wilde openen, waarschijnlijk bij alle bestandstypes. Naarmate je meer documenten aangemaakt had duurde het laden van deze database steeds langer. Het zal mij niets verbazen dat de beschrijvingingen van bestanden die je al lang niet meer op je systeem had staan nog steeds in deze database aanwezig waren en dus iedere keer doorlopen dienden te worden wanneer je met de PC werkte, vandaar het probleem zich "langzaam en sluipend" verergerde. :cry: Mogelijk bevatte deze toepassing ook een optie "Opschonen" die de beschrijvingen van bestanden die niet meer aanwezig zijn uit deze database kon verwijderen, maar omdat je je er niet van bewust was dat dit speelde heb je dit nooit gedaan. Het probleem is als het ware te vergelijken met de problemen die onstaan wanneer je nooit defragmenteerd of nooit je browser-cache leeg maakt. vr.gr.smeenk :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2005 Ik heb ook zo'n beetje zitten filosoferen en kwam ook in de richting die jij hebt neergezet. Ik kan nl. ook geen andere oorzaak bedenken dan hetgeen jij aanhaalt. En het leeghalen/opschonenen, wie weet misschien heeft die functie er wel ingezeten? Het is een programma dat ik niet gebruik maar het zal ongetwijfeld wel een bepaalde functie hebben voor- of in CorelDraw. Waarschijnlijk als je het complete programma installeerd zal het zich doen gelden in positieve zin. Maar zoals ik al schreef, wanneer ik iets installeer, probeer ik het programma zoveel mogelijk uit te kleden om zo de niet relevante functies of programma's van de harde schijf te houden. Het scheelt in ruimte en tegelijkertijd houd je iets wat je niet gebruikt, ballast dus, uit je configuratie. Het zou anders geweest zijn wanneer het een functie zou hebben welke gebruikt zou worden. Maar dan nog, het had op den duur toch gaan storen, zoals het bij mij deed. Ik heb me er verder nog niet echt in verdiept en gekeken of er een opschoon-functie inzit. Misschien kan iemand die CorelDraw wel ten volle benut het zo uit z'n mouw schudden. Het is een soort indexerings-tool dat bleek al uit de naam 'indexer'. Net als wat schrijft is het een soort verzamelprogramma van andere dingen, data. Ik ben je in ieder geval heel erg dankbaar dat je me wees op de log. Waarom ik er zelf niet aan gedacht heb, Joost mag het weten. Ik ben weken bezig geweest om uit te vogelen wat er nu zou kunnen storen en ervoor zorgde dat mijn programma's zo traag openden. Het hele web heb ik afgespeurd, enorm veel faq's bekeken of er iemad was die ook last had van dit probleem. Helaas kon ik nergens iets vinden. Mijn uitgangspunt is dat je zelf zoveel mogelijk je problemen moet proberen op te lossen zodat je er weer van leert, echter hier liep ik vast. Toen ik het probleem op het forum zette, had ik er niet zoveel vertrouwen in dat er iemand zou zijn die de weg zou kunnen geven naar de oplossing. Temeer daar ik al zoveel forums en faq's bekeken had. Sterker, ik dacht dat er helemaal geen reactie op zou komen :-? Maar ik had het stukje net geplaatst en ik kreeg al een berichtje dat er iemand was die erop had gereageerd! Ik was werkelijk stomverbaasd en helemaal toen er achter elkaar mensen waren die met een evt. oplossing kwamen. Er werd dus gelukkig flink meegedacht, wat ik toch erg positief vind. Nu zou ik me in een klein hoekje heel erg moeten gaan schamen gezien het weinige vertrouwen :wink: Achteraf ben ik nog steeds blij dat ik toch het forum geraadpleegd heb! :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2005 Gewoon start > uitvoeren > msconfig > opstarten en overbodige programma's uitvinken 8) simpel toch :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 Heb ik ook geprobeerd, maar het 'ettertje' zat er niet tussen. Is op zich vreemd maar het stond er niet bij. Gelukkig ben ik er vanaf door een tip van 'smeenk' (zie boven). Iets waar ik totaal niet aan gedacht had maar wat zo voor de hand lag :-? Het was het plaatsen van een logbestandje en daarin kwam ik het programmaatje tegen.....!! Heeft even geduurd maar door de tip van 'smeenk' had ik 'm binnen anderhalve dag gevonden, in het logbestand. Hee, in elk geval bedank voor het meedenken. Gr. Tijmen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen