anoniem Geplaatst: 6 juni 2005 Delen Geplaatst: 6 juni 2005 ik heb hier een oude pc staan (233 mhz mmX) daar draait windows 98 op. het rare is dat windows 98 alleen wil opstarten als er een cd in de cd-rom la zit. of ik moet de cd-rom speler los koppelen dan start hij wel op. hij loopt dus vast als windows halverwege is met opstarten ik heb het volgende getest: - nieuwe cd-rom speler. - cd-rom speler en hd op de zelfde IDE kabel - cd-rom speler op een aparte IDE kabel (secundaire IDE poort) - Windows 98 opnieuw geinstalleerd dit heeft allemaal niet geholpen. heeft iemand een idee? bvd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2005 Staan je bios instellingen wel juist? Wat als je daar (in je bios) de cd-rom verwijderd uit het lijstje met bootable media? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2005 Probeer het volgende eens vanaf een bootflop: fdisk /mbr sys c: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2005 ga ik allemaal even proberen Alvast Bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2005 heb het geprobeert maar het werkte helaas niet. nog meer ideeen? Bvd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2005 In je bios bij de volgorde van boot-devices, de cd-rom als laatste zetten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2005 [quote:970d6371f0="Speedfight"]heb het geprobeert maar het werkte helaas niet. nog meer ideeen? Bvd[/quote:970d6371f0] Staat je C: schijf wel als first bootable device ingesteld in het BIOS? Als dat niet werkt Reset je BIOS eens. Dit kun je doen door de jumper te verplaatsen of het batterij'tje ff uit de PC te halen. Dan daarna kruip het BIOS in, en laad je de standaard instellingen. Ff opslaan en de computer Windows laten starten. Hopelijk werkt het dan. Bij de volgende keer dat je computer opstart kruip je weer het BIOS in, om je persoonlijke instellingen verder ff goed in te stellen. B.v. het uitzetten van je on-board geluid omdat je een geluidskaart hebt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen