Ga naar inhoud

Gruwelijke fragmentatie na reboot.

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb mijn mdeion-pc nog nooit goed gedefragmenteerd, en kwam laatst aan het programma diskeeper. Hiermee kan je prima defragmenteren. Ik gebruik het inmiddels op 3 pc's zonder problemen. Tot nu toe dan. Als ik mn medion(160GB seagate, 2mb) defragmenteer fragmenteerd hij weer waar je bij staat. Een kwartiertje internetten en het is weer vreselijk. Om maar niewt te beginnen over een reboot. De hele C-map is rood(rood=gefragmenteerd). :cry: Kan iemand mij helpen?
Link naar reactie
Start internet explorer, menu tools, internet options. Tabblad general, temporary internet files, knop settings. Knop move folder, kies een locatie uit, niet op de c: schijf. 3x ok, rebooten wanneer dat gevraagd wordt. Maar dat had je m.i. ook zelf kunnen bedenken. Verder vind ik je houding buitengewoon ondankbaar. Maar goed.
Link naar reactie
[quote:b039f3d65c="tinus89"]okeej, en dat van 10 MB, is dat genoeg? bij mij staat hij nl op 2GB :roll: :cry:[/quote:b039f3d65c] Verklein je Internetcache sowieso!! Zelfs Microsoft geeft (na al die jaren!) eindelijk toe dat een grotere Internetcache ook de kans op fouten (corrupte index files) vergroot....! Zorg voor een cache van hooguit ca. 40 Mb en leeg 'm regelmatig. Dit voorkomt een hoop problemen..... Meer dan helft van alle IE gebruikers zit (zonder dat ze 't zelf weten) opgescheept met een corrupte cache. Maak 'm maar eens leeg op de reguliere wijze en kijk dan eens naar de eigenschappen van de map Temp Internet Files. Vaak is er dan nog voor vele 10tallen Mb's aanwezig. Ook wordt vaak de Cookies map niet correct leeg gemaakt, etc. , etc.
Link naar reactie
[quote:ef18858f53="tinus89"]okeej, ik heb ze naar een andere partitie verplaatst, en op 25MB ingesteld. Dit moest ik trouwens bij elke gebruiker doen. Dus nu weer defragmenteren en opnieuw kijken?[/quote:ef18858f53] Fragmentatie zul je continue blijven houden. Niets bijzonders. Op de huidige systemen wijzigt er zoveel "achter je rug" dat je dit niet in de hand hebt. Uiteraard is "C:" doorgaans de meest gevoelige partitie v.w.b. fragmentatie. Denk alleen maar aan Systeem Herstel. Dit werkt als een stack; het systeem maakt herstelpunten tot het punt bereikt is dat de gebuiker heeft aangegeven als "benodigde schijfruimte voor systeem herstel". Hierna worden weer een aantal herstelpunten verwijderd (uiteraard de minst recente). Met deze "operatie" zijn ook vaak een paar honderd Mb's betrokken...... Al met al: 1x per week defragmenteren is niet verkeerd. Langer wachten veroorzaakt een langduriger defragmentatieproces.
Link naar reactie
[quote:26f624fb0b="NoepZor"]@Gerben, Ik kreeg laatst een melding van Gmail dat mn internet cache vol zat. Is dat dan deze "Tijdelijke Bestanden" ? Die stond op 1800+ MB ingesteld :| lijkt me wel een beetje veel... 1,8GB aan Internet Bestanden![/quote:26f624fb0b] Internet cache = Temporary Internet Files alias Tijdelijke Internet Bestanden. Hieronder zit nog een mapstructuur. E.e.a. is geregeld voor iedere "gebruiker".
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...