anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Delen Geplaatst: 5 juni 2005 Hallo, ik heb mijn mdeion-pc nog nooit goed gedefragmenteerd, en kwam laatst aan het programma diskeeper. Hiermee kan je prima defragmenteren. Ik gebruik het inmiddels op 3 pc's zonder problemen. Tot nu toe dan. Als ik mn medion(160GB seagate, 2mb) defragmenteer fragmenteerd hij weer waar je bij staat. Een kwartiertje internetten en het is weer vreselijk. Om maar niewt te beginnen over een reboot. De hele C-map is rood(rood=gefragmenteerd). :cry: Kan iemand mij helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2005 Lijkt mij toch behoorlijk om met internetten je harde schijf te fragmenteren. Kijk eens met een ander programma of je harde schijf daarin ook 'rood' is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2005 wat bedoel je daarmee? dat het niet zo hoort of juist wel? ik snap dat hij vanzelf wel weer gefragmenteerd raakt, maar ik vind dit wel erg snel. In andere programma's issie net zo gefragmenteerd. :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2005 Verklein je internet cache naar 10 MB, en verplaats hem naar een andere partitie. Lost dat wat op? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2005 hoe doe ik dat? En waarom is het na een reboot ook zo? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2005 Als jij aan het internetten bent, veranderen de files in je cache voortdurend, er komen nieuwe bij, er vallen oude weg. Binnen de korste keren is je schijf dan gatenkaas. [img:1cc7b913ec]http://img253.echo.cx/img253/5250/untitled2xh.png[/img:1cc7b913ec] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2005 Die cache, hoe verander je die van partitie? En zitten hier de dingen die je download? Ik downloade op een nacht eens 6 Gig (niet vragen wat aub :D ) en hij zei dat mijn schijf vol was (C partitie van 15 gig waar alleen windows op staat en nog wat program files)... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2005 Heb je ook langer dan 1 seconde naar dat plaatje gekeken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2005 [quote:5908aeda25="gerben"]Heb je ook langer dan 1 seconde naar dat plaatje gekeken?[/quote:5908aeda25] Als ik het niet 100% zeker wist zou ik het niet vragen he. Dank voor je arrogant antwoord toch. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2005 What 's in a name........ :roll: ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2005 Start internet explorer, menu tools, internet options. Tabblad general, temporary internet files, knop settings. Knop move folder, kies een locatie uit, niet op de c: schijf. 3x ok, rebooten wanneer dat gevraagd wordt. Maar dat had je m.i. ook zelf kunnen bedenken. Verder vind ik je houding buitengewoon ondankbaar. Maar goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2005 @ Gerben. Geëxcuseerd. Maar ik check altijd eerst wel degelijk vooraleer ik post. Ik probeer zoveel mogelijk uit vissen en dat gaat idd vooral door zelf te zoeken enzo maar als een crack er meer van weet kan ik toch het correcte verhaal gelijk vragen? In ieder geval sorry :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 okeej, en dat van 10 MB, is dat genoeg? bij mij staat hij nl op 2GB :roll: :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 10MB is ruim voldoende. Je kunt desgewenst nog iets meer instellen, maar 2GB is gewoon te groot. Het is gewoon niet zinvol om zoveel te cachen, dus pure verspilling van schijfruimte. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 [quote:b039f3d65c="tinus89"]okeej, en dat van 10 MB, is dat genoeg? bij mij staat hij nl op 2GB :roll: :cry:[/quote:b039f3d65c] Verklein je Internetcache sowieso!! Zelfs Microsoft geeft (na al die jaren!) eindelijk toe dat een grotere Internetcache ook de kans op fouten (corrupte index files) vergroot....! Zorg voor een cache van hooguit ca. 40 Mb en leeg 'm regelmatig. Dit voorkomt een hoop problemen..... Meer dan helft van alle IE gebruikers zit (zonder dat ze 't zelf weten) opgescheept met een corrupte cache. Maak 'm maar eens leeg op de reguliere wijze en kijk dan eens naar de eigenschappen van de map Temp Internet Files. Vaak is er dan nog voor vele 10tallen Mb's aanwezig. Ook wordt vaak de Cookies map niet correct leeg gemaakt, etc. , etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 okeej, ik heb ze naar een andere partitie verplaatst, en op 25MB ingesteld. Dit moest ik trouwens bij elke gebruiker doen. Dus nu weer defragmenteren en opnieuw kijken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 Dan weet je in ieder geval of het hier aan lag. ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 @Gerben, Ik kreeg laatst een melding van Gmail dat mn internet cache vol zat. Is dat dan deze "Tijdelijke Bestanden" ? Die stond op 1800+ MB ingesteld :| lijkt me wel een beetje veel... 1,8GB aan Internet Bestanden! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 [quote:ef18858f53="tinus89"]okeej, ik heb ze naar een andere partitie verplaatst, en op 25MB ingesteld. Dit moest ik trouwens bij elke gebruiker doen. Dus nu weer defragmenteren en opnieuw kijken?[/quote:ef18858f53] Fragmentatie zul je continue blijven houden. Niets bijzonders. Op de huidige systemen wijzigt er zoveel "achter je rug" dat je dit niet in de hand hebt. Uiteraard is "C:" doorgaans de meest gevoelige partitie v.w.b. fragmentatie. Denk alleen maar aan Systeem Herstel. Dit werkt als een stack; het systeem maakt herstelpunten tot het punt bereikt is dat de gebuiker heeft aangegeven als "benodigde schijfruimte voor systeem herstel". Hierna worden weer een aantal herstelpunten verwijderd (uiteraard de minst recente). Met deze "operatie" zijn ook vaak een paar honderd Mb's betrokken...... Al met al: 1x per week defragmenteren is niet verkeerd. Langer wachten veroorzaakt een langduriger defragmentatieproces. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2005 [quote:26f624fb0b="NoepZor"]@Gerben, Ik kreeg laatst een melding van Gmail dat mn internet cache vol zat. Is dat dan deze "Tijdelijke Bestanden" ? Die stond op 1800+ MB ingesteld :| lijkt me wel een beetje veel... 1,8GB aan Internet Bestanden![/quote:26f624fb0b] Internet cache = Temporary Internet Files alias Tijdelijke Internet Bestanden. Hieronder zit nog een mapstructuur. E.e.a. is geregeld voor iedere "gebruiker". Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen