Ga naar inhoud

PC weg na 3min-> help svp

Aanbevolen berichten

Ey, Ik heb laatst Norton geinstalleerd en mijn webcam opnieuw aangesloten (drivers stonden eral op) Sindsdien heb ik er last van dat mijn pc na 3min elke keer opnieuw opstart, ik krijg dan het volgende scherm: [img:2f62ad50ef]http://img16.echo.cx/img16/7346/dsc010881ki.jpg[/img:2f62ad50ef] Jaja hijs een btje groot maar anders kan je het neit zien ;) (systeemherstel enz. werkt niet om de fout wegtehalen) Ik heb in het fout raporttage gelezen dat de file: si3112r.sys overeen komt met: <DESCRIPTION>Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller <HARDWAREID>PCI\VEN_1095&DEV_3112&SUBSYS_809D1043&REV_02 <SERVICE>SI3112r <DRIVER>si3112r.sys Volgens mij is die file van de Sata HD die erin zit... Mijn systeem: Amd XP 3000+ Asus a7nx(..)(weet nie precies) -Deluxe versie radeon 9600 (volgens mij) Western Digital 160GB Sata HD Ik dacht ietse van een Hardware fout, maar als ik de PC in veilige modus opstart, blijft hij gewoon lopen... weet iemand wat ik eraan kan doen? het liefst zonder firmware gekloot en biosflashes, want dat heb ik nog nooit gedaan... :oops: alvast bedankt! grtz.
Link naar reactie
[quote:96f76b9efd="leondevries"]weet iemand wat ik eraan kan doen? het liefst zonder firmware gekloot en biosflashes, want dat heb ik nog nooit [/quote:96f76b9efd]Ik zou toch nagaan of er misschien een bios update is. Niet te bang zijn, voor nooit gedaan. Je hebt een behoorlijk fatale fout, dus het is eigenlijk meer: of een andere HD of computer. Wel eerst de driver updates checken bij Asus.
Link naar reactie
[quote:e4044c7bad="Hans.Vosman"]De Serial ATA driver ligt dwars. Gebruik je Serial ATA? Ja, dan zou ik op zoek gaan naar de allernieuwste drivers. Zo nee, driver de-installeren, de Bios in, Serial-ATA uitzetten en genieten van een snellere systeem opstart.[/quote:e4044c7bad] Ja ik maak gebruik van serial ata, heb maar 1 HD en die loopt via sata... Hoe moet ik die drivers deinstalleren en installeren? via de bios? (crtl+s via opstart scherm ofzo? dat ik in de ... Ehh raid configuration utility kom ofzo?) ik heb hier dus compleet geen ervaring met dat soort dingen... @gerben, ik heb ze even bekeeken, bij de 1e komen de "error codes" niet overeen, maakt dit uit? en bij de 2e staat: RESOLUTION To resolve this behavior, contact Mylex Corporation for an updated driver (Dac2w2k.sys) that resolves this behavior. Mylex heb ik dus nog nooit van gehoord, is dat het zelfde als silicon ofzo?
Link naar reactie
Je moet gewoon eerst bij Asus kijken, dan misschien bij Silicon. Mylex lijkt me wat anders, maar okay, even Googlen en je komt er wel achter. Drivers deinstalleren is een beetje tricky, tenzij in veilige mode S-Ata benaderd kan worden. Je moet dan de goede drivers al hebben en weten hoe je die moet installeren.
Link naar reactie
[quote:217865cd09="Hans.Vosman"]Je moet gewoon eerst bij Asus kijken, dan misschien bij Silicon. Mylex lijkt me wat anders, maar okay, even Googlen en je komt er wel achter. Drivers deinstalleren is een beetje tricky, tenzij in veilige mode S-Ata benaderd kan worden. Je moet dan de goede drivers al hebben en weten hoe je die moet installeren.[/quote:217865cd09] Maar hoe moet ik dat doen? gewoon een officeel install programma'tje van windows ofzo? norton al geprobeerd, maar in de veilige modus geeft ie problemen dat het neit kan, en in de gewone modus hebi k "te weinig tijd" wnat hij kapt er elke 3min mee...
Link naar reactie
nou het probleem is opgelost ik heb gewoon via windows vanaf de cd de (foute) sata drivers opnieuw geinstalleerd... fok it :D hij doet het nou wel weer hij had aan het begin erg veel cpu gebruik en kon nix meer doen... maar na een paar reboots... een paar tikken en een schop tegen de printer doet ie het weer als vanouds... Iedereen bedankt voor dehulp jullie krijgen een keer een biertje van me op een meeting van het forum (als die (hier) ooit komt) grtz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...