Ga naar inhoud

problemen met beveiligingsinstellingen Windows XP

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben van Win98 naar WinXP overgegaan, ik kan alleen bepaalde programma`s niet downloaden, zoals MSM messsenger en een simpele driver voor mijn modem, ik krijg dan steeds de melding: huidige beveiligingsinstellingen staan niet toe dat dit bestand word gedownload En bij het openen van sommige webpagina`s krijg ik de melding: door huidige beveiligingsinstellingen kunnen Active X elementen niet worden uitgevoerd Kan iemand mij de juiste beveiligingsinstellingen geven misschien? Ik hoop het.... Alvast bedankt, Lisa.
Link naar reactie
Eerst aanmelden als Beheerder (Administrator) i.p.v. als gebruiker met beperkte rechten. Beveiligingsinstellingen kun je wijzigen onder de Internet Options in je Configuratiescherm onder tabje Beveiliging (Security). Ik raad je trouwens aan on MS Internet Explorer niet te gebruiken vanwege de virus- en spyware gevoeligheid, maar over te stappen op Mozilla Firefox (en Thunderbird i.p.v. Outlook Express voor de e-mail). http://www.mozilla.com
Link naar reactie
Kun je me misschien even uitleggen hoe ik dat eerste doe en hoe de beveiligingsinstellingen dan moeten komen te staan? Wat aangevinkt moet worden etc. Ook misschien bij vertrouwde en websites met beperkte toegang? Daar staat voornamelijk het Active X gebeuren geloof ik. Sommige webpagina`s blijven wit, ik kan daardoor bijvoorbeeld niet op mijn hotmail/emailaccount meer komen.
Link naar reactie
Ik heb hier alleen een Engelse versie van WinXP, maar onder het tabje 'Security' kun je met het knopje 'Default Level' het schuifje verzetten van 'High' naar 'Medium'. [img:9e3f209ca5]http://img99.echo.cx/img99/7171/internetoptions7rf.jpg[/img:9e3f209ca5] Service Pack 2 installeren van WinXP kan ook uitkomst bieden. Dan krijg je nl. steeds netjes een popup als er ActiveX geinstalleerd moet worden. Dan kun je dat per site toestaan of blokkeren. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=en
Link naar reactie
Ja dat stond inderdaad al op "normaal". Ik heb sp2 niet omdat een aantal mensen dit mij afraden....maar zijn dan ook de beveiligingsinstellingen zodanig dat ik wel bestanden kan downloaden? En ik ben nou dus niet aangemeld als beheerder. Moet ik de beveiligingsinstellingen niet veranderen? Ik heb nog een "melding" gekregen, Als je deze pagina ziet is je browser zo ingesteld dat je niet naar nieuwe URL kunt worden doorverwezen..... Zegt dit iemand wat? Msschien in combinatie met de beveiligingsinstellingen en het niet kunnen downloaden van bestanden hierdoor?
Link naar reactie
Onder 'Custom Level' kun je ook op ieder afzonderlijk onderdeel de beveilingingsgraad instellen. SP2 wordt afgeraden door mensen die geen (goed gekraakte) licentie van WinXP hebben en de SP2 problemen van net na de release zijn nu allang gefixed door de diverse softwarefabrikanten. Nou een download is altijd een andere URL dan de pagina waar je tegenaan kijkt, dus lijkt me logisch dat je dit ook moet uitzetten als je wilt downloaden. Maar zoals ik eerder zei: probeer 's Mozilla Firefox, dat draait gewoon naast Internet Explorer en mekkert niet zoveel.
Link naar reactie
Ok....maar ik weet niet wat de juiste beveiligingsinstellingen zijn.. Wat moet ik doen en hoe moeten de instellingen staan, om gewoon bestanden te kunnen dowloaden en zodat de browser wl zo is ingesteld dat ik naar een nieuwe URL doorverwezen kan worden? Heb al hier en daar wat rondgekeken natuurlijk, m.b.t Firefox...ben alleen bang voor weer nieuwe problemen...zijn er dingen/probemen bekend die ik, voordat ik het ga downloaden, alvast handig zijn om te weten? Er zullen daar ook wel instellingen e.d zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...