anoniem Geplaatst: 2 juni 2005 Delen Geplaatst: 2 juni 2005 Ik heb hier een laptop die als je hem aanzet aangeeft dat je kan afsluiten. (met het windows xp scherm), hierna kan je hem alleen hard uitzetten. Voortijdig f8 indrukken helpt niet. Nu heb ik al allerlei toetsen geprobeerd om in de bios te komen (het is een toshiba sat). Del, tab,f1,f2,f10,f12 etc. niets lijkt te werken. Je ziet het bios scherm niet eens (ook geen scherm van tashiba zelf... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2005 Dat probleem heb ik pas geleden ook nog gehad :lol: Hier staat hoe je het op kunt lossen [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=144180&highlight=[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2005 Dat is het probleem niet volgens mij. Wat ik er van begrijp sluit de laptop al af voordat Windows gestart is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2005 Ah ok. In dat geval zeg ik dat Windows opnieuw moet worden geinstalleerd. Het klinkt als een foutje die je krijgt als je tijdens de windows-installatie de pc/laptop uitzet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2005 Ik denk alleen dat dat een beetje moeilijk wordt, opnieuw windows erop zetten, als je niet in de bios kan komen. Misschien kan je in de handleiding van je laptop kijken welke knop je moet indrukken om in het bios te komen. [quote:797983be74]Je ziet het bios scherm niet eens (ook geen scherm van tashiba zelf...[/quote:797983be74] Dit vind ik raar, ik denk dat je een groter probleem hebt dan alleen een corupte windows... @yolk2003: Fouten maken is menselijk hé :wink:? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2005 Een heel vaag probleem inderdaad. Dat "uitschakelscherm" is iets van Windows. Dus de harde schijf moet zijn opgestart om het scherm te tonen. En de harde schijf wordt pas na het bios-scherm (waarbij het bios controleert of alles aanwezig is) opgestart. Een verkeerd aangesloten draadje zou het kunnen zijn. De shutdown- en start-draadjes zijn verwisseld zou ik zeggen. Maar dan hoor je nog geen uitschakelscherm te krijgen. Ik denk dat je het probleem moet voorleggen aan toshiba dan :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2005 Er is niets aan veranderd (geen gerommel met draadjes enzo...) kan het zijn dat die in standby staat?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2005 Nee, dat kan het niet zijn. In de standby-stand kun je met een willekeurige toets de pc weer "tot leven wekken". Op de website van Toshiba is ook een forum [url]http://forums.computers.toshiba-europe.com/jive3/category.jspa?categoryID=8[/url] en daar zijn een hoop vragen die met stroom en afsluiten te maken hebben. Het kan toeval zijn, maar ik vind het verdacht :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2005 [quote:4f0032b11e="Pistolenpaul"]kan het zijn dat die in standby staat??[/quote:4f0032b11e] Ja, dat kan wel! Ik heb zo vaak meegemaakt dat een laptop in de standby blijft hangen, zonder dat je er uit kunt komen. Gewoon uitschakelen helpt in zo'n geval niet, want hij komt op precies hetzelfde punt weer terug. Er is maar één oplossing, en dat is de laptop volledige stroomloos maken. Je moet dus de accu verwijderen of helemaal leeg laten lopen, en ook de stroomaansluiting verwijderen. Als het goed is zal de laptop na het terugplaatsen van accu en/of stroom weer normaal opstarten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2005 Kijk, dat was het. Nu alleen nog in de bios instellen dat hij gewoon uit moet ipv in standby. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen