anoniem Geplaatst: 2 juni 2005 Delen Geplaatst: 2 juni 2005 Ik heb thuis een machine staan met XP pro. Geen domein, geen netwerk, gewoon los. Ik heb als gebruiker een programmatje geïnstalleerd dat tijdelijke bestanden wil wegschrijven. Ik krijg dan telkens melding dat dit niet gaat: onvoldoende rechten of file attributes op read-only. Natuurlijk gelijk gekeken in de mappen, en daar de attributes read-only weggehaald. Toch blijft het probleem. Toen als administrator aangemeld en hup, géén probleem. Dus de eigenscahppen opgevraagd van de map om de beveiliging aan te passen. En wat een schok, ik kan helemaal geen beveiligings tabblad ontdekken. Ik ben eigenlijk alleen machines met NTFS partities in een domein gewend! Iemand nu al een idee? Ik ga nu alvast googlen, maar als iemand in de tussentijd gewoon weet hoe ik dat kan instellen.... Dank! Thor2002 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2005 Ga naar Configuratiescherm > Mapopties > Weergave > verwijder het vinkje voor het eenvoudig delen van bestanden. Hierna zie je in WinXP Pro wel het tabblad beveiliging. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2005 Dank je voor de snelle respons! Ik had inmiddels via een hoop ge-google ook al deze stappen gevonden , maar dan in het engels (wat het nog iets lastiger kan maken als je met een nederlandstalig systeem werkt) door te zoeken naar enable NTFS permissions. Thor2002. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2005 Ik ben ook op zoek gegaan, maar het tabblad wordt bij mij niet zichtbaar. :cry: Geldt dit alleen voor NTFS of ook voor FAT32? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2005 [quote:45c8f02688="Peter_C"]Ik ben ook op zoek gegaan, maar het tabblad wordt bij mij niet zichtbaar. :cry: Geldt dit alleen voor NTFS of ook voor FAT32?[/quote:45c8f02688] Op fat32 kun je geen rechten zetten op een map, dat werkt alleen onder NTFS. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen