anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Delen Geplaatst: 30 mei 2005 Hoi, ik heb op mijn pc windows xp home edition staan, nu wil ik eens proberen met windows xp 64 bits. Het installeren gaat goed, maar als ik opnieuw opstart krijg ik alleen maar mijn home er terug op via de boot.ini. Bij de andere versie geeft hij een foutmelding dat hij win..\system32\ntoskrnl.dll niet kan vinden. Als ik deze ozoek via home op de 64 bits staat hij er wel gewoon, daarna geprobeert om het bestand te vevangen en dan maar dan zegt hij weer dat hij hall.dll niet kan vinden...enz. Op de cd van windows xp 64 bits zit ook geen functie om de mbr te fixen, deze wordt niet ondersteund door de herstelconsole. Ik heb hier op het forum nog wel een stukje erover gevonden en dan lukt het bij iemand wel als hij eerst de 64 bits versie installeerde en daarna xp home, maar ik heb geen zin om alles weer opnieuw te installeren met de onzekerheid of het dan wel zal werken. Iemand enig idee? Patrick Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2005 Je zou eens een bootmanager als Boot Magic kunnen proberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2005 Weet iemand welke bootmanager er werkt met RAID 0 boot configuratie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2005 Als je SATA hebt is het een driver probleem. de SATA driver is voor de ene xp 32 en voor de ander 64. het dualboot systeem gebruikt maar een driver dat is altijd de laats geinstalleerde driver. in dit geval een 64 bit versie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2005 [quote:d7f1b6ffd4="Mento"]Als je SATA hebt is het een driver probleem. de SATA driver is voor de ene xp 32 en voor de ander 64. het dualboot systeem gebruikt maar een driver dat is altijd de laats geinstalleerde driver. in dit geval een 64 bit versie[/quote:d7f1b6ffd4] Maar toch start hij alleen XP home op terwijl de 64 bits versie het laatst geinstalleerd is. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen