anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Delen Geplaatst: 30 mei 2005 Ik heb een folder test en wil dat de groep engineers de folder niet kunnen zien als ze aan het browsen zijn in explorer. Hoe kan ik dit instellen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2005 Je kan niet instellen dat een bepaalde map gewoon niet zichtbaar is voor een bepaalde groep, maar ik neem aan dat je wel de rechten zodanig aangepas hebt, dat ze er niet in kunnen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2005 [quote:e4215e011d="Leo S"]Je kan niet instellen dat een bepaalde map gewoon niet zichtbaar is voor een bepaalde groep[/quote:e4215e011d] Dit kan volgens mij wel, mits de groep "engineers" geen leesrechten (of meer) heeft op de bovenliggende map. Kwestie van een juiste opbouw van je directorystructuur. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2005 Dan zien ze inderdaad niet die ene map, maar wel nog steeds de bovenliggende map waar ze geen toegang op hebben. Je kan niet een map verbergen voor een bepaalde groep, als ze daar geen rechten op hebben. Je ziet altijd alle mappen staan, tenzij de groep het recht "list folder contents" niet heeft, maar dan is voor die groep de hele inhoud van de betreffende map niet te zien. Een voorbeeld: Ik heb een directory 'Data'. Daarin heb ik 'Test1' en Test2'. De groep 'Test1' moet wel in de map 'Test1' kunnen, maar niet in 'Test2'. Ik kan dan 'Test2' niet verbergen voor de groep 'Test1'. Je blijft hem wel altijd zien, maar je kan hem dan niet openen. Als ik nu de rechten afneem voor de groep 'Test1' op de map 'Data' kunnen ze ook niet meer de map 'Test1' bereiken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen