anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Delen Geplaatst: 30 mei 2005 Ik heb sinds kort het probleem dat wanneer ik een download wil doen vanaf een internet pagina, hij wel naar het schermpje gaat waarin ik kan kiezen waar ik de download wil plaatsen op de harde schijf, maar daarna hangt de download compleet. Ik moet dan de download via ctrl/alt/del afsluiten, de pagina weer opzoeken, en de download opnieuw proberen. Meestal lukt het een 2e keer. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 is de pc geheel vrij van virale aandoeningen, spyware etcetera?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 Plaats anders is een hijacktis logje in beveiliging en privacy, en verwijs dan naar dit topic. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 [quote:29c62be5f4="derkdejong"]is de pc geheel vrij van virale aandoeningen, spyware etcetera??[/quote:29c62be5f4] Ik heb de PC een paar keer volledig gescanned met AVG, die kon nix vinden. Ook heb ik Ad-aware erop los gelaten, en deze kon wel wat vinden, maar dat zit nu in qarantaine. Ik denk dat de PC dus geen virussen heeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 download en draai [url=www.hitmanpro.nl]hitman pro[/url], die vind veel meer spyware bij elkaar :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 Als je een download manager gebruikt, verwijder deze dan eens. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 Mijn ervaring met AVG was dat het niet alle virussen herkend. Misschien dat je het beter met Norton of Mcaffee kan proberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2005 Hoi, Geen enkele virusscanner herkent alle virussen.... Als je toch zeker van je zaak wilt zijn en niet gelijk een tweede virusscanner wilt installeren, zou je ook een online-scan kunnen doen ([url=http://nl.trendmicro-europe.com/consumer/products/housecall_pre.php]Housecall[/url], [url=http://www.pandasoftware.com/products/activescan/com/activescan_principal.htm]Panda[/url], enz.). Andere gratis virussscanners zijn overigens [url=http://www.avast.com/]Avast![/url] en [url=http://www.free-av.de/]AntiVir[/url]. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2005 [quote:8d413faae7="IEEE1394"]Hoi, Geen enkele virusscanner herkent alle virussen.... Als je toch zeker van je zaak wilt zijn en niet gelijk een tweede virusscanner wilt installeren, zou je ook een online-scan kunnen doen ([url=http://nl.trendmicro-europe.com/consumer/products/housecall_pre.php]Housecall[/url], [url=http://www.pandasoftware.com/products/activescan/com/activescan_principal.htm]Panda[/url], enz.). Andere gratis virussscanners zijn overigens [url=http://www.avast.com/]Avast![/url] en [url=http://www.free-av.de/]AntiVir[/url].[/quote:8d413faae7] Het klopt wat je zegt dat virusscanners niet alle virussen herkennen. Maar de grotere namen herkennen meer virussen. Dus daarom kun je beter b.v. Norton installeren. En een 2e virusscanner installeren kun je beter nooit doen. Dat bijt elkaar, en kan dus voor problemen zorgen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2005 Hoi, [quote:f2a5e5ab9c="roy_startpag"] En een 2e virusscanner installeren kun je beter nooit doen. Dat bijt elkaar, en kan dus voor problemen zorgen.[/quote:f2a5e5ab9c] Als je van beide de 'realtime protection' aan hebt staan klopt dat. Maar je kunt gerust een tweede scanner installeren waarvan je die uit hebt staan, en die je alleen gebruikt om zo nu en dan je PC te scannen. Maargoed, we dwalen te ver af nu.... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2005 Ik heb de computer met alle bovenstaande sugesties in contact gebracht, ook heb ik een Hijack Logje geplaatst. Hier was niks in te vinden. Heeft iemand nog een ander idee, of wordt het toch weer een schone install? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2005 Ik weet niet of je beetje weg bent in de hardware, en of je wat reserve onderdelen hebt. B.v. in een andere computer. Ik wil niet beweren dat het persé hardware hoeft te zijn, maar zou kunnen. Je zou er b.v. voor kunnen kiezen om ff het een en ander te vervangen, omdat een nieuwe install een veel ingegrijpende operatie kan zijn. Je zou b.v. je geheugen eens kunnen testen met een tooltje, en je videokaart ff kunnen switchen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2005 [quote:49002c996d="roy_startpag"]Ik weet niet of je beetje weg bent in de hardware, en of je wat reserve onderdelen hebt. B.v. in een andere computer. Ik wil niet beweren dat het persé hardware hoeft te zijn, maar zou kunnen. Je zou er b.v. voor kunnen kiezen om ff het een en ander te vervangen, omdat een nieuwe install een veel ingegrijpende operatie kan zijn. Je zou b.v. je geheugen eens kunnen testen met een tooltje, en je videokaart ff kunnen switchen.[/quote:49002c996d] Het heeft wel goed gewerkt, dus ik denk niet dat hardware het probleem is. Helaas kan ik dit niet testen, ik heb geen reserve onderdelen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2005 Dat zegt iedereen altijd. Maar wat eerst werkte hoeft nu niet persé te werken he. Alle apparatuur slijt 'n keer. Dat kan vroeg zijn, maar ook heel laat zijn. Maak anders ff wat backups, en installeer je Windows ff opnieuw. Daarna weer proberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2005 Ik weet wel zeker dat het niet aan de hardware ligt, wat ik ff vergeten was, was dat ik een Dual Boot systeem had, in het ene OS doet ie het wel, in het andere niet. Beide zijn XP pro. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2005 Ik zie dat je spyware hebt gescand met ad-ware. Alleen ad-ware biedt geen voldoende zekerheid dat je PC vrij is van spyware. Download en installeer anders ff Hitman Pro www.hitmanpro.nl . Dit is een totaalpakket van meerdere spywarescanners. Hiermee heb je dus meer kans dat al je spyware verwijderd wordt. Wat je verder nog kan proberen is IE terugzettten naar de standaardinstellingen. En met msconfig alle opstartonderdelen wegvinken en dan proberen. Kan zijn dat er namelijk een conflicterend onderdeel in de weg zit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2005 Norton en MCafee zijn ook troep. Gebruik NOD32. 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2005 [quote:e1e6444809="roy_startpag"]Ik zie dat je spyware hebt gescand met ad-ware. Alleen ad-ware biedt geen voldoende zekerheid dat je PC vrij is van spyware. Download en installeer anders ff Hitman Pro www.hitmanpro.nl . Dit is een totaalpakket van meerdere spywarescanners. Hiermee heb je dus meer kans dat al je spyware verwijderd wordt. Wat je verder nog kan proberen is IE terugzettten naar de standaardinstellingen. En met msconfig alle opstartonderdelen wegvinken en dan proberen. Kan zijn dat er namelijk een conflicterend onderdeel in de weg zit.[/quote:e1e6444809] Ik heb Hitman Pro al gedownt, en gedraait. Dit werd me al eerder in de topic aangeraden. Het blijft vreemd. Misschien moet ik gebruik gaan maken van me andere OS dat ik op de HD heb staan. Moet dan wel alle settings zien te copieren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2005 Of wat dacht je van Windows XP over je bestaande Windows XP installatie installeren, op zo een manier dat je instellingen behouden blijven. Is dat wat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2005 In windows zit een optie: "Wizard Bestanden en instellingen overzetten". Maar of dit helemaal vlekkeloos werkt weet ik niet. (start > alle programma's > bureau accesoires > systeem werkset > Wizard Bestanden en instellingen overzetten) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen