anoniem Geplaatst: 29 mei 2005 Delen Geplaatst: 29 mei 2005 Ik heb win xp home en ik wil een map van de ene drive naar de andere copieren. Maar ik krijg een error. C:\copy C:\Program Files d:\CMAP\Program Files The system cannot find the file specified copydir bestaat niet maar hoe kun je een map copieren ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2005 Mits je een FAT-partitie hebt kun je daarvoor het commando XCOPY gebruiken. Zoek de bestanden XCOPY.EXE en XCOPY32.MOD en plaats deze op de opstartdiskette. Bestanden staan ook vaak wel in de Windows\Command directory. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2005 Ik weet niet wat je van plan bent, maar als je die map wil kopieren om die na een verse Windows installatie weer terug te zetten, dan gaat dat niet lukken, want dan mis je heel veel bijhorende bestanden die in andere mappen staan, en registersleutels etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2005 [code:1:8a1e43109b](x)copy C:\Program Files\*.* d:\CMAP\Program Files\*.*[/code:1:8a1e43109b] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2005 Met xcopy kun je er ook nog /s /e achter zetten, dan neemt ie de subdirs ook mee. Verder moet je bestandsnamen met spaties tussen aanhalingstekens zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2005 En dan zit je nog met verborgen bestanden, en als je gewoon de dir meegeeft dan kopieert die gelijk de bestanden erin mee geloof ik, en je hoeft geen spaties te gebruiken, maar er dit van: [code:1:ee4dc95351]xcopy C:\Progra~1\ D:\CMAP\Progra~1[/code:1:ee4dc95351]Later op zelfde manier terug kopieren (source en dest omwisselen) en dan dit erachteraan: [code:1:ee4dc95351]rename C:\Progra~1\ 'C:\Program Files\'[/code:1:ee4dc95351]Mag dat uberhaubt wel? Da's toch meer als 8 char's per naam en dus niet toegestaan in DOS? Zie ook: Mijn post iets hoger. [edit]Dit lijkt me een beetje omslachtig achteraf gezien :wink:[/edit] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2005 In principe zou het wel moeten werken, in ieder geval vanuit Windows. Ik zou nog wel ALLE bestanden (dus ook de beschermde) zichtbaar maken. Overigens heb ik onlangs Windows XP installatie op een partitie met ghost gekopieerd. Het leek erop dat het kopieren gelukt was. Helaas moest ik wel gelijk activeren, alleen heb ik dat niet uitgeprobeerd. Geen zin om Microsoft te bellen omdat ik anders teveel heb uit te leggen. Ik moet hen binnenkort toch weer 2x bellen :( (wegens herinstallatie :( ). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2005 bedankt, ik bewaar de bestanden meer als formaliteit, voor kort om te zien wat ik had staan voor ik een windows installatie doe Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen