anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Ik heb een probleem met"formateren". Ik heb Win XP-Pro draaien, maar formateren met de cdrom lukt niet, alle instellingen staan goed trouwens, dus de boot staat op cdrom en niet op floppy. Waarschijnlijk staan er 2 versies op van XP(home en pro). Ik heb maar 1 partitie(NTFS), daar wil ik er 3 van maken, maar op 1 of andere manier slaat de cd dit gedeelte over, ik kan dus de partitie niet verwijderen, :( zoals dat dus wel zou moeten kunnen. Weet iemand hier een oplossing voor? :D . Ik zou het graag willen weten, want zelf kom ik er niet uit en naar een expert gaan wil ik nog even mee wachten. De cd van XP home is een recovery cd en de cd van XP Pro is een back-up van een originele(misschien dat het hier aan ligt?)Of is er misschien ook nog een andere manier om mijn PC te"formateren"? Ik wil dus eigenlijk me hele HD schoonmaken en alles er weer opnieuw opzetten. Groetjes Ron Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Download [url=http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/winfiles1/boot98se.exe]hier[/url] een bootdisk. Plaats [url=http://www.juliatexas.com/delpart/delpart.exe]delpart.exe[/url] op die bootfloppy. Start ervan op en type in DOS: delpart.exe. Verwijder alle partities. Alle data is hiermee dus "weg"! Start nu op van de XP CD en maak de partities aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Werkt dit ook bij XP, want het is een bootdisk van Win '98. Ik moet dus in mijn bios de boot veranderen van cdrom naar floppy neem ik aan? Ik vind het nogal onduidelijk, sorry. Want ms dos kan die niet uitvoeren, dat heb ik net geprobeerd. Ron Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 [quote:03f9cb8a6c="aldoro"]Werkt dit ook bij XP, want het is een bootdisk van Win '98. Ik moet dus in mijn bios de boot veranderen van cdrom naar floppy neem ik aan? Ik vind het nogal onduidelijk, sorry. Want ms dos kan die niet uitvoeren, dat heb ik net geprobeerd.[/quote:03f9cb8a6c]Ja, je pakt de Windows 98 bootdisk en zet daar delpart bij. Je moet inderdaad de floppy bovenaan zetten in je BIOS. Start van de floppy en type: delpart [Enter]. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Helemaal toppie, hartstikke bedankt voor deze info, ben uit de brand geholpen :D :D . thx :wink: Ron Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen