Ga naar inhoud

Is dit de juiste volgorde voor herinstallatie?

Aanbevolen berichten

Ik weet dat er een Faq is en een zoekmachine, maar mijn vraag kan ik niet hierin terugvinden. Voor alle zekerheid ga ik te rade op dit forum, opdat ik werkelijk een goed werkend systeem krijg. Ik wil Windows XP opnieuw installeren plus OfficeXP. De volgorde waaraan ik denk is alsvolgt: 1. XP-Home (is/was standaard meegeleverd) 2. XP-Professional upgrade 3. SP-2 (eerst SP-1 is overbodig) 4. OfficeXP 5. Norton Internet Security 6. Activeren Windows XP en OfficeXP 7. Andere programmatuur Alvast bedankt. Robert
Link naar reactie
Voor 1 komt nog: internetverbinding fysiek verbreken. xp pro kun je waarschijnlijk ook wel zo installeren, als je de andere cd bij de hand houdt. Na 3 komt nog: firewall installeren. Tussen 3 en 4 komt nog de updates na sp 2 Als je ghost oid.hebt, zou ik er ergens ook nog een (cd/dvd) backupsessie in proppen.
Link naar reactie
[quote:b55378758d="Robertnl"]2. XP-Professional upgrade 3. SP-2 (eerst SP-1 is overbodig)[/quote:b55378758d] Je zou ook nadat je pc met geüpdatet virusscanner alle bestanden hebt laten controleren, de Windows XP Professional cd kunnen [url=http://www.helpmij.nl/leden/tazman/slipstream.htm]slipstreamen met SP2 en antwoord bestand.[/url]
Link naar reactie
[quote:6c1a18a959="plextor"]en voor punt 5 moet je wat anders nemen. iedergeval geen symantec/norton[/quote:6c1a18a959] Het zal wel prettig zijn als je ook vertelt waarom je geen Symantec moet nemen. Aan alleen een mening hebben we niet veel als die mening niet onderbouwd wordt met goede argumenten...
Link naar reactie
Hoi, Vergeet ook niet je drivers e.d. Die installeer ik na een her-installatie altijd direct. Zonder drivers voor mijn videokaart bijv. kan ik alleen in 800x600 werken, en 1280x1024 is net even lekkerder. ;) Voordat je aan een herinstallatie begint zou je kunnen proberen SP2 alvast in z'n geheel te downloaden. Dan zet je die er meteen na de herinstallatie op. Heb je gelijk een firewall aanstaan die rotgeintjes als blaster verhinderen je systeem opnieuw op te starten. ;) Wat NIS betreft: natuurlijk moet je helemaal zelf weten welke software je draait. Mijn eigen ervaring met Norton producten is dat het de boel nog wel eens wil vertragen. Na verwijderen van NAV liep de PC van mijn buurman bijvoorbeeld weer sneller en 'soepeler'. Maargoed, er zullen vast mensen zijn met andere ervaringen. Mocht je wat anders dan NIS willen gebruiken (misschien nadat de andere posters hier ook argumenten hebben gegeven voor het afraden van NAS), dan zijn er voldoende (gratis) alternatieven die je met een kleine zoektocht wel zult vinden. ;) Succes!
Link naar reactie
[quote:a9f37779e7="Leo S"][quote:a9f37779e7="plextor"]en voor punt 5 moet je wat anders nemen. iedergeval geen symantec/norton[/quote:a9f37779e7] Het zal wel prettig zijn als je ook vertelt waarom je geen Symantec moet nemen. Aan alleen een mening hebben we niet veel als die mening niet onderbouwd wordt met goede argumenten...[/quote:a9f37779e7]Moet je even bij zoeken op dit forum norton intypen, dan weet je gelijk ook wat Plextor bedoelt. Dan vind je alleen maar problemen met norton of te wel het is een flut programma.
Link naar reactie
MichielPH er was laatst nog zo'n slim iemand als jij hier, dan moet je maar even zoeken, dan heb je 1 tot 5 pagina's antwoord :roll: Dacht je nou echt dat er 10+ verschillende goede AV-systemen zijn alleen voor de minder slimmer PC'ers? Niet dus. Er zijn genoeg virussen die op jouw pc komen zonder eigen toedoen (ja geen AV hebben). Nogmaals: Zoek maar en lees de rest. Ohja: Dat jij niets van een virus merkt wil niet zeggen dat anderen dat ook niet doen en dat jij niets verspreid zonder het te weten/merken. Dus dan kan er in die image evengoed een virus zitten. Maargoed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...