anoniem Geplaatst: 22 mei 2005 Delen Geplaatst: 22 mei 2005 Hallo, Ik heb het volgende probleem: Ik heb de DVD-speler (NEC DVD RW ND 1300 A) ingebouwd en mijn pc opnieuw opgestart. Hij komt dan met de melding nieuwe hardware gevonden en gaat vervolgens, denk ik zoeken naar de bijbehorende drivers voor dit apparaat. Na enige tijd komt hij met de melding nieuwe hardware niet geinstalleerd. Ik heb windows XP. In mijn BIOS wordt de dvd speler wel gezien. Ik heb inmiddels ook een firmware gedaan maar het mocht niet baten. Dus ik hoop dat iemand mij nog verder op weg kan helpen, want het lijkt toch dat er iets van besturings software nodig is. Het lukt me wel om DVD's te lezen, CD's te lezen en te schrijven, maar heb alleen nog niet geprobeerd om een DVD te branden. Het vervelende is alleen als ik mijn PC telkens opnieuw opstart komt hij met de melding nieuwe hardware gevonden en kan hij deze niet correct installeren. GeGroet, RvL Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2005 Er zat geen CD bij? André Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2005 Nee er zit opzich nooit een cd bij voor de brander zelf. Welke brandsoftware gebruik je? Heb je geprobeerd om de aspi layer te installeren? In principe moet gewoon je brander in xp herkend worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2005 kan je hem bij iemand anders in de pc zetten kijken wat ie daar doet heeft ie dan hetzelfde dan volgede hieronder> heb je nieuw gekocht? zo ja terug naar winkel.! heb je 'm gekregen dan is er een geen software probleem . maar hardware! dan is er iets stuk en kan win XP niet tegen. vaak komt er dan melding van hardware conflict na een tijdje. vooral als je windows opnieuw instald loop je daar tegen aan.(blauw schermaan einde installatie) heb je geen probleem in andere pc dan is er iets met de software aan de hand op je pc. suc6. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2005 Wel ik ben eruit. Zoals ik al aanhaalde, telkens als ik mijn pc opnieuw opstart, kwam er in mijn takenbalk een melding met nieuwe hardware gevonden, van mijn dvd-schrijver. Nu heb ik i.p.v. automatisch, zelf kiezen aangekozen, en het pad C:\Windows/inf opgegeven en nu zoekt hij toch de juiste besturingssoftware erbij. Zelfs mijn MP3-speler werkt nu. In ieder geval bedankt voor jullie hulp. GeGroet, RvL Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen