anoniem Geplaatst: 20 mei 2005 Delen Geplaatst: 20 mei 2005 Ik heb al diverse handleidingen over slipstreamen gelezen, maar over recovery-cd's blijft het allemaal wat vaag of het gaat lukken. Er zijn natuurlijk ook allemaal verschillende recovery-cd's. Ik zou voldoende moeten hebben aan de i386 map en sp2. Maar mis ik dan niet meteen al de setup.exe van xp? (heb 't geprobeerd en de cd werkt niet) Heeft iemand nog tips? (gaat om een paradigit comp.) En is het nou wel of niet legaal om een originele xp cd (van iemand anders) te slipstreamen en deze met mijn licentie te gebruiken (mijn productkey in slipstream opnemen)? Zou mooi zijn want dan kan het alsnog. Of is het misschien nog makkelijker een schone installatie te doen inclusief sp2 en belangrijke software en daar dan een image van te maken? CB Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2005 voor het slipstreamen heb je toch echt wel een installatie cd nodig. Indien je een geldige licentie hebt voor dezelfde XP versie (home/pro/taal) en dezelfde build, dan zie ik er niets illegaals (of onethisch) in dat je iemand anders' cd gebruikt. ALs je XP geregistreerd hebt, zou je ook eens kunnen overwegen om microsoft te bellen of ze je een cd willen nasturen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2005 [quote:ff120991d0]ALs je XP geregistreerd hebt, zou je ook eens kunnen overwegen om microsoft te bellen of ze je een cd willen nasturen.[/quote:ff120991d0]Daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Je bedoelt vast: kopen?? En voor de goede orde: ik heb dus twee originele recovery-cd's (en een XP-productkey met bijhorend stickertje op de compu.(XP HOME)). CB Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2005 Sorry, ik dacht dat je je installatie-cd niet meer had of zo. Heb je nLite al uitgeprobeerd? Wellicht dat je daarmee een slipstream kan maken. Je moet dan eerst de data van beide recovery cd's naar je HD overzetten. Volgens Google [url=http://www.google.com/search?as_q=xp+slipstream&num=100&hl=en&newwindow=1&btnG=Google+Search&as_epq=recovery+cd&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=&safe=off/] ben je niet de eerste die het geprobeerd heeft om recovery cds te slipstreamen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2005 [quote:8d6015bd5d]..ben je niet de eerste..[/quote:8d6015bd5d]Klopt vandaar dat ik ook wilde proberen. Altijd leuk om te proberen. Probleem is echter dat elke recovery-cd anders is en dat de meeste handleidingen alleen ingaan op de originele XPcd. Ze zeggen dan wel dat het alleen met de map i386 kan, maar leggen niet uit hoe. En volgens mij staan er buiten de ´i386´map een aantal bestanden op de originele cd die ik dus niet heb, maar wel essentieel zijn. Ken nlite nog niet/nog niet geprobeerd. Zal eens kijken CB Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2005 nlite kan het helaas niet volgens nliteos.com. Blijkbaar blijft als enige optie de image over. CB Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen