anoniem Geplaatst: 20 mei 2005 Delen Geplaatst: 20 mei 2005 Experts, Ik heb in mijn XP-Home SP2 PC een interne ISDN kaart (ETech) en een interne modemkaart. Dit alles heb ik geconfigureerd en werkte prima. Ik kon inbelverbindingen maken en gebruiken via de NDIS WAN miniport driver van de ISDN kaart en via het 56k modem. daarna heb ik een webvox (die ik al had) geinstalleerd (via USB) en met de nieuwste drivers van kpn.com geconfigureerd. Dit was bedoeld om faxen te kunnen sturen. Echter, nadat ik de webvox had geinstalleerd kan ik geen inbelverbindingen meer opzetten via ISDN. Niet via mijn ISDN kaart (melding> fout 651: de modem heeft een fout gerapporteerd) en niet via de webvox (melding: lijn in gebruik, terwijl dit in mijn optiek niet zo is, want ik heb geen telefoon applicaties draaien). Ik kan nog wel uitbellen via het analoge modem. Ik dacht slim te zijn en de webvox te deinstalleren, ECHTER daarna ben ik ALLE inbelverbindingen kwijt, ook als ik eigenschappen klik van mijn netwerklocaties, is alles leeg. In eerder threads heb ik al eens gelezen dat ik dan de service moest herstarten, deze loopt echter en ook na een herstart geen verbetering.... gelukkig kent WindowsXP het principe van herstelpunten dus kan ik weer herstellen tot het punt met de webvox weer geinstalleerd. Ik kan echter niet meer terug naar het punt waar de webvox nog niet was geinstalleerd, dit heb ik niet meer.... Ik kan dus nog steeds niet uitbellen met ISDN, alleen met analoog en als je dagelijks remote service moet verlenen is dit niet prettig. Iemand enig idee ? Alvast heel veel dank! Groeten, Oebele Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2005 Het lijkt erop dat ik een vergelijkbare opzet heb : WebVox, USB, ISDN, XP Home SP2. Ik herinner me dat de KPN software flink rammelt. Daarom heb ik van de oorspronkelijke fabrikant, AVM (Duitsland), de software gedownload en geïnstalleerd. Ik doe niets met fax. Komt "lijn ingebruik" misschien door analoge modem ? Als je die er af gooit gaat inbellen isdn via webvox dan wel ? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen