anoniem Geplaatst: 20 mei 2005 Delen Geplaatst: 20 mei 2005 Hallo, Ik heb Windows XP en sinds vandaag worden mijn Firewall (Sygate) en Virusscanner (AVG) niet meer geladen tijdens het opstarten van windows. Als ik een update wil halen voor mijn virusscanner, want geeft nu aan dat deze 'out of date' is, kan deze niet worden geinstalleerd omdat het bestand beschadigd is? De firewall is ook niet handmatig te starten vanuit mijn programma's. Ik heb via msconfig nog gekeken of daar iets is veranderd, maar alles staat daar nog hetzelfde ingesteld als voorheen. Ook heb ik systeemherstel uitgevoerd, tot een maand terug, maar 1 dag terug zetten is al genoeg, want gisteren werkte alles nog goed, maar systeemherstel heeft ook geen effect... Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is en hoe dit weer goed te krijgen is? Bvd. voor de eventuele reacties. Leon Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2005 Doe eens een online virusscan: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp http://www.bitdefender.com/scan/licence.php Scan eens op spyware met Hitman pro ( www.hitmanpro.nl ). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2005 Ik had ondertussen AVG weer opnieuw gedownload en geinstalleerd. 6 virussen gevonden waaronder I-worm/bagle (winshost.exe en wiwshost.exe) Alle virussen kunnen verwijderen. Ook Hitman pro geinstalleerd en uitgevoerd, hiemee een heleboel spyware kunnen verwijderen. Echter mijn virusscanner laadt nog steeds niet automatisch op. Deze is wel handmatig op te starten en werkt ook dan gewoon naar behoren... Mijn firewall doet het ook nog steeds niet en ook niet handmatig. Deze staan overigens wel gewoon in het rijtje van op te starten programma's in msconfig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2005 Nadat ik voor de 3e keer AVG heb geinstalleerd werkt het eindelijk weer dus ook met het opstarten. Sygate firewall na het vinden van de cdrom ook weer opnieuw geinstalleerd en dit werkt gek genoeg ook weer. Hoe kan het nu zo zijn dat deze 2 programma's in eens stoppen? Het is toch niet de bedoeling om eens in de tijd de boel opnieuw te installeren? En binnen 1 dag dus 6 virussen. Lekker dus als het een keer niet werkt... Ook enig idee hoe deze virussen toch binnenkomen? Ik heb vandaag namelijk niets gedownload en ook alleen maar mijn e-mail online bekeken. Tot gisteren scande mijn viruscanner alles bij het opstarten. Dus toen stonden de virussen er nog niet op. Een trojan komt binnen doordat de firewall niet werkte? Of kunnen op deze manier ook virussen worden geplaatst zonder dat ik iets open? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2005 wie zegt dat . binnen 1 dag dus 6 virussen. die kunnen er al een hele tijd op hebben op gestaan als ik jou was ging ik op zoek naar een betere virusscanner . probeer eens NOD32 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2005 Kijk eens op http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2005_02.php Daar zie je in een test dat AVG erg laag scoort. Als je kijkt naar KAV komt die er het beste uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2005 ooops....:-( Idd erg lage score, dat verklaard een hoop. Als AVG achter de feiten aan loopt qua updaten dan kan het idd zijn dat de virussen er al een tijdje op stonden. Ik ga KAV maar eens ophalen. Bedankt voor de goede tip! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2005 Die link werkt volgens mij niet goed. Ik kreeg er iig een foute pagina op. Waarschijnlijk te verklaren door deze tekst die erbij staat: "Please link ONLY to our main site www.av-comparatives.org and not to the other subpages. It's forbidden to use/provide our test results/documents/comments on other sites without our permission." Op die "main-site" kun je wel de resultaten vinden die je bedoelt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2005 Ja klopt dat is de site, wist niet dat dat niet kon. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen